Polregio znowu dostaje zgody na komercyjne połączenia. Wszystko na EN57 i ED72
Prezes UTK wydał decyzje dotyczące przyznania otwartego dostępu dla Polregio. Przewoźnik wnioskuje, ale zwykle połączeń nie uruchamia.
Czy tym razem będzie inaczej?
Decyzje zostały przyznane na trasy:
1) Łódź Kaliska – Kraków Główny – Łódź Kaliska. Przewoźnik może uruchomić jedną parę połączeń, obsługiwaną EN57 ALd oraz EN57 FPS. Decyzja obowiązuje na roczne rozkłady jazdy 2019/2020, 2020/2021, 2021/2022, 2022/2023, 2023/2024, 2024/2025 (do 31 grudnia 2024 r.);
2) Białystok – Zielona Góra – Białystok. Decyzja obowiązuje na rozkłady jazdy: 2019/2020, 2020/2021, 2021/2022, 2022/2023, 2023/2024 oraz 2024/2025 (do 31 grudnia 2024 r.) Na wnioskowanej trasie przewoźnik może uruchomić:
− 0,5 pary pociągów na dobę w poniedziałki;
− 0,5 pary pociągów na dobę w piątki;
− 0,5 pary pociągów na dobę w soboty;
− 0,5 pary pociągów na dobę w niedziele.
Do ich obsługi zostaną skierowane EN57AL/ALd/ALc/AKŁ/AKM, EN57 FPS i ED72Ac.
3) Olsztyn Główny – Kołobrzeg – Olsztyn Główny. Decyzja obowiązuje na rozkłady jazdy: 2019/2020, 2020/2021, 2021/2022, 2022/2023, 2023/2024 oraz 2024/2025. Na wnioskowanej trasie przewoźnik może uruchomić:
− 0,5 pary pociągów na dobę w soboty;
− 0,5 pary pociągów na dobę w niedziele w okresie od 14 czerwca do 31 sierpnia.
Do ich obsługi zostaną skierowane EN57AL/ALd/ALc/AKŁ/AKM, EN57 FPS i ED72Ac.
4) Gdynia Główna – Wrocław Główny – Gdynia Główna. Decyzja obowiązuje na rozkłady jazdy: 2019/2020, 2020/2021, 2021/2022, 2022/2023, 2023/2024 oraz 2024/2025. Na wnioskowanej trasie przewoźnik może uruchomić:
− 0,5 pary pociągów na dobę w poniedziałki;
− 0,5 pary pociągów na dobę w piątki;
− 1 parę pociągów na dobę w soboty;
− 1 parę pociągów na dobę w niedziele.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Do ich obsługi zostaną skierowane EN57AL/ALd/ALc/AKŁ/AKM, EN57 FPS i ED72Ac.
5) Gdynia Główna – Poznań Główny – Gdynia Główna. Decyzja obowiązuje na rozkłady jazdy: 2019/2020, 2020/2021, 2021/2022, 2022/2023, 2023/2024 oraz 2024/2025.
− 0,5 pary pociągów na dobę w soboty; c
− 0,5 pary pociągów na dobę w niedziele.
Do ich obsługi zostaną skierowane EN57AL/ALd/ALc/AKŁ/AKM, EN57 FPS i ED72Ac.
6) Gdańsk Główny – Kołobrzeg – Gdańsk Główny. Decyzja obowiązuje na rozkłady jazdy: 2019/2020, 2020/2021, 2021/2022, 2022/2023, 2023/2024 oraz 2024/2025 (do 31 grudnia 2024 r.). Na wnioskowanej trasie przewoźnik może uruchomić:
− 1 parę pociągów na dobę w soboty;
− 1 parę pociągów na dobę w niedziele.
Do ich obsługi zostaną skierowane EN57AL/ALd/ALc/AKŁ/AKM, EN57 FPS i ED72Ac.
7) Wrocław Główny – Kołobrzeg – Wrocław Główny. Decyzja obowiązuje na rozkłady jazdy: 2019/2020, 2020/2021, 2021/2022, 2022/2023, 2023/2024 oraz 2024/2025. Na wnioskowanej trasie przewoźnik może uruchomić:
− 0,5 pary pociągów na dobę w soboty;
− 0,5 pary pociągów na dobę w niedziele.
Do ich obsługi zostaną skierowane EN57AL/ALd/ALc/AKŁ/AKM, EN57 FPS i ED72Ac.
8) Wrocław Główny – Świnoujście – Wrocław Główny. Decyzja obowiązuje na rozkłady jazdy: 2019/2020, 2020/2021, 2021/2022, 2022/2023, 2023/2024 oraz 2024/2025. Na wnioskowanej trasie przewoźnik może uruchomić:
− 0,5 pary pociągów na dobę w soboty;
− 0,5 pary pociągów na dobę w niedziele w okresie od 14 czerwca do 31 sierpnia.
Do ich obsługi zostaną skierowane EN57AL/ALd/ALc/AKŁ/AKM, EN57 FPS i ED72Ac.