POLREGIO znów na plusie; co czwarty pasażer korzysta z usług przewoźnika
POLREGIO SA utrzymuje rentowność i drugi rok z rzędu osiąga dodatni wynik finansowy na działalności podstawowej i dodatni wynik netto.
Jednocześnie podnosi przychody ze sprzedaży o około 10% w stosunku do 2020 r.
Na pozycji lidera
- Wykonywanie pasażerskich przewozów kolejowych odbywa się na podstawie umów o świadczenie usług publicznych, z definicji więc kolej regionalna nie może maksymalizować zysków, tym bardziej warto podkreślić, że - pomimo kolejnego roku pandemii, znaczącego wzrostu kosztów i wymagających warunków rynkowych - spółka wypracowała zgodny z założeniami wynik - mówi prezes POLREGIO Artur Martyniuk.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Co czwarty pasażer kolei w Polsce w 2021 r. skorzystał z usług POLREGIO, co daje spółce pozycję lidera na rynku przewozów pasażerskich z 26% udziałem w rynku. Liczba pasażerów w 2021 r. zwiększyła się o 12% w stosunku do roku 2020.
W ubiegłym roku POLREGIO obchodziło jubileusz 20-lecia i ogłosiło długofalowy plan inwestycyjny na najbliższe lata, przekształciło się w spółkę akcyjną, a także znacząco rozszerzyło ofertę połączeń. Tak przygotowani weszliśmy w 2022 r. i pozostajemy w pełnej gotowości do wygrywania kolejnych przetargów na usługi przewozowe – dodaje Artur Martyniuk.