Polregio ponownie szuka spalinowych składów
Pomorski Zakład Polregio d. Przewozy Regionalne ponownie szuka spalinowych składów.
Poprzednie podejście nie zakończyło się sukcesem.
Na rok
Przewoźnik chce wydzierżawić pociągi na rok, od 13 grudnia 2020 roku czyli od najbliższej niedzieli, do 11 grudnia 2021 roku. Teoretycznie więc miałyby one jeździć przez cały okres obowiązywania nowego rozkładu jazdy. Może się to jednak nie udać, zwłaszcza że oferty można składać do 23 grudnia 2020 roku.
Jedyne kryterium wyboru to cena.
Bez ofert
Poprzedni przetarg został unieważniony. Nie było chętnych. Brak ofert nieco zaskoczył, zwłaszcza, że wcześniej w podobnym przetargu wystartowało SKPL, a Arriva pożyczała swoje składy Kolejom Wielkopolskim. Jak będzie tym razem?
Jakie składy?
Przewoźnik chce wydzierżawić pojazdy spalinowe, dwuczłonowe, o prędkości co najmniej 100 km/h. Liczba kilometrów do najbliższego P4 to co najmniej 180 000 km od dnia przekazania pojazdu. Liczba miejsc siedzących to 100 na pojazd. Ponadto musiały być 2 miejsca dla wózków inwalidzkich, urządzenia ułatwiające wsiadanie osobom niepełnosprawnym – rampa lub winda, 4 miejsca do przewozu rowerów oraz system audiowizualny Tablice LED lub LCD.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Pojazdy mają być wykorzystywane przez Zamawiającego do realizacji pracy obejmującej:
a) pracę pociągową do: prowadzenia pociągów pasażerskich Zamawiającego, przejazdów Pojazdów luzem do i od obsługiwanych pociągów,
b) pracę poza pociągową w celu wykonywania: manewrów stacyjnych, obsługi manewrowej w punktach utrzymania i obrządzania pojazdów trakcyjnych, manewrów w pracy pociągowej, przejazdów Pojazdów luzem do i od pracy poza pociągowej.
Zamawiający chce wykonywać czynności utrzymania w zakresieP1, P2 oraz P3 w swoich punktach utrzymania.