Polregio odpowiada ws. nowego taboru dla Opolszczyzny
Polregio (Przewozy Regionalne) dumnie i nieustannie chwali się swoją wizją nowego taboru. Przypomnijmy, że przed przewoźnikiem ogromne wyzwanie modernizacji i wymiany taboru na nowoczesny, nad czym ten już pracuje.
Do Krajowego Planu Odbudowy złożył wnioski dotyczące zakupu i modernizacji taboru na ponad 6 mld zł. Nowy tabor umożliwi mu, we współpracy z samorządami, rozbudowanie siatki oraz częstotliwości połączeń.
Tymczasem padają bardziej przyziemne pytania, chociażby o konkretne regiony. Na Facebooku, bo to jedyne miejsce, gdzie jeszcze jest jakakolwiek reakcja ze strony Polregio. A zatem na Facebooku padło pytanie czy Opolski Zakład też dostanie nowy tabor. Polregio odpowiedziało: „Zachęcamy do śledzenia naszej strony i kanałów w mediach społecznościowych. Będziemy starać się na bieżąco informować o nowych inwestycjach”. Ze swej strony dodajmy „Strasznie fajnie!”. Niestety to tylko potwierdza, że Polregio nie ma żadnej strategii taborowej, nie mówiąc już o planach rozmieszczenia nowych pociągów dla poszczególnych regionów. O ile takie się pojawią, bo co do tego mamy też poważnie wątpliwości. Nie pozostaje nam zatem nic innego jak tylko śledzić Facebooka.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jak udało nam się ustalić sytuacja na Opolszczyźnie jest zła. Z 11 pojazdów spalinowych, które Polregio dostało do użytkowania od Urzędu Marszałkowskiego, kursuje tylko 5. Reszta albo jest zepsuta, albo na czas nie wykonano przeglądów okresowych. To pokazuje jak w Polregio dba się o tabor i – przede wszystkim – o pasażera.