Polregio naprawi powypadkwy SA134-019
Polregio opublikowało zapytanie o informację cenową w sprawie naprawy powypadkowej spalinowego zespołu trakcyjnego typu 218Md serii SA134 nr 019 (PL -PREG 95512720100-7, PL-PREG 95512720101-5) .
Pojazd trzeba naprawić po wypadku na przejeździe drogowo-kolejowym.
Zakres prac
Komisyjnie stwierdzone uszkodzenia poawaryjne to:
1. Zbita szyba czołowa.
2. Zgięty zgarniacz torowy.
3. Uszkodzone poszycie czoła.
4. Zbity reflektor dolny lewy.
5. Zbity reflektor górny.
6. Uszkodzone ramię wycieraczki szyby czołowej.
7. Zgięte, uszkodzone kurki końcowe.
8. Uszkodzona osłona czołowo-boczna (absorbera) strona lewa.
9. Uszkodzone gniazda trakcji wielokrotnej.
10. Brak okna bocznego maszynisty strona lewa.
11. Uszkodzony, pogięty wyrwany z ubytkami materiałowymi słupek kabiny le-wy.
12. Zbita szyba pakietowa na pokładzie pasażerskim strona lewa.
13. Zbita szyba pakietowa na pokładzie pasażerskim strona prawa.
14. Liczne uszkodzenia miejscowe poszycia pudła strona lewa, wgniecenia, rozdarcia, zadrapania z dużym fragmentem od okna do drzwi wejściowych.
15. Uszkodzenia poszycia pudła strona prawa na długości od czoła do drzwi wejściowych .
16. Uszkodzone, zagięte skrzydło drzwi nr 4.
17. Uszkodzony pulpit sterowniczy, przesunięty, zgnieciony, połamany, brak przycisków, uszkodzone wyposażenie pulpitu.
18. Oberwana klapa wnęki sufitowej.
19. Uszkodzona szafa pneumatyczna, przesunięta, zgnieciona.
20. Uszkodzone poszycie wewnętrzne sufitu w kabinie maszynisty.
21. Uszkodzony nawiew klimatyzacji w kabinie maszynisty.
22. Uszkodzone przetwornice reflektorów zewnętrznych.
23. Uszkodzone ogrzewanie kabinowe, zniszczone nagrzewnice.
24. Oberwany panel sterujący klimatyzatora.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
25. Uszkodzone kamery monitoringu: szlakowa, przednia lewa oraz wewnętrzna na ścianie kabiny maszynisty.
26. Wgniecione dolne poszycie drzwi kabiny maszynisty.
27. Uszkodzony system sterowania LOKEL.
28. Uszkodzona przetwornica 230V.
29. Uszkodzony mechanizm wycieraczki.
30. Uszkodzona instalacja elektryczna i pneumatyczna w kabinie maszynisty.
31. Uszkodzone sterowniki lusterek zewnętrznych.
32. Brak obudowy elektrozaworów sterowania przekładnią nawrotną.
33. Brak 2 sztuki rolet przeciwsłonecznych.
34. Oberwane i uszkodzone siedzenie dodatkowe (taboretowe) w kabinie maszynisty.
35. Uszkodzony manipulator radiotelefonu.
36. Uszkodzony monitor z dotykiem układu monitoringu.
37. Uszkodzone, zgięte mocowania zgarniacza torowego.
38. Uszkodzenia obudowy szafy elektrycznej na pokładzie pasażerskim.
Naprawa polegać ma na usunięciu powyższych uszkodzeń przez wymianę lub naprawę uszkodzonych podzespołów i przywrócenie pojazdu do stanu sprzed wypadku.
Wymagania
Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z Dokumentacją Systemu Utrzymania (DSU), Dokumentacją Techniczno-Ruchową (DTR), Warunkami Technicznymi Wykonania i Odbioru (WTWiO) pojazdu. Naprawa malatury polegać będzie na przygotowaniu podłoża do oklejenia folią 3M (bez lakierowania).
Wykonawca wykona naprawę przy pomocy własnych pracowników i materiałów.
Naprawa może zostać wykonana:
a) w Sekcji Utrzymania Taboru w Łukowie, Zamawiający użyczy Wykonawcy urządzenia dostępne na terenie Sekcji do wykonania naprawy przedmiotowego pojazdu;
b) w zapleczu technicznym wykonawcy.
Oczekiwany termin realizacji naprawy to 3 miesiące od dnia podpisania umowy.
Naprawa finansowana będzie przez Ubezpieczyciela, z tego względu na etapie składania ofert (po zakończeniu etapu RFI) wymagane będzie przedstawienie szczegółowej kalkulacji kosztów pracy oraz materiałów użytych do naprawy.
Na propozycje Polregio czeka do 26 stycznia 2022 roku.
Wypadek
Do wypadku doszło wypadku na niestrzeżonym przejeździe kolejowym w Jadachach koło Tarnobrzega (Podkarpackie). Brał w nim udział samochód ciężarowy, który zderzył się z szynobusem relacji Rzeszów-Lublin.