POLREGIO chce wysłać EN57AL na P4; najpierw konsultacje

inforail
23.03.2022 08:45

POLREGIO opublikowało ogłoszenie dotyczące wstępnych konsultacji rynkowych na wykonanie poziomu utrzymania P4 wraz z pracami dodatkowymi trzech elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57AL.

To jednostki odkupione od województwa zachodniopomorskiego.

Opis postępowania

Zamawiający ogłosił wstępne konsultacje rynkowe na wykonanie poziomu utrzymania P4 , wraz z pracami dodatkowymi dla trzech ezt-ów:

  1. EN57AL-1544 (94 51 2 123 024-3, 94 51 2 123 025-0, 94 51 2 123 026-8);
  2. EN57AL-1551 (94 51 2 123 027-6, 94 51 2 123 028-4, 94 51 2 123 029-2);
  3. EN57AL-1555 (94 51 2 123 030-0, 94 51 2 123 031-8, 94 51 2 123 032-6).

Oferty można przesyłać do 6 kwietnia 2022 roku.

Prace zakresu stałego poziomu utrzymania P4

Wykonawca zobowiązuje się w stałym zakresie poziomu utrzymania P4 EZT EN57AL wykonać wszystkie prace w zakresie przewidzianym w Dokumentacji Systemu Utrzymania (DSU), Dokumentacji Techniczno Ruchowej (DTR) pojazdu i zainstalowanych w nim urządzeń, oraz „Instrukcji o utrzymaniu pojazdów kolejowych z napędem Pt-5”, a ponadto wykonać następujące prace:

  1. Jeżeli DSU określa sprawdzenie elementu, którego wynik jest negatywny to Wykonawca w zakresie stałym wykona naprawę lub wymianę niezbędną do przywrócenia pojazdu do pełnej sprawności.
  2. Próby i badania wszystkich urządzeń podlegających dozorowi technicznemu, przewidzianych właściwymi przepisami polskiego Transportowego Dozoru Technicznego (TDT), w przypadku zbiorników sprężonego powietrza wykonać rewizję zewnętrzną i wewnętrzną.
  3. Wszystkie prace dodatkowe niewyszczególnione w Umowie, jeżeli zajdzie konieczność ich wykonania w celu spełnienia warunków określonych Dokumentacji Systemu Utrzymania (w tym warunków bezpieczeństwa) umożliwiających wystawienie przez Komisarza Odbiorczego świadectwa sprawności technicznej.

Prace dodatkowe do wykonania w trakcie poziomu utrzymania P4

  1. Wymienić na nowe terminale maszynisty;
  2. Wykonać i zamontować w pojazdach pojemniki do przechowywania płóz hamulcowych wraz z wyposażeniem ich w ptozy hamulcowe;
  3. Wykonawca doposaży pojazdy w przenośne sygnały (świetlne) końca pociągu;
  4. Zapewnić możliwość regulacji temperatury w poszczególnych wagonach z poziomu pulpitu maszynisty.
  5. Monitoring zainstalowany na pojeździe doposażyć w kamery do obserwacji w nocy. Kamery dodatkowo podświetlane, w celu umożliwienia rejestracji obrazu i odtworzenia zdarzeń.
  6. Zamontować na zewnątrz pojazdu czujniki ruchu, które mogą być załączane przez obsługę pojazdu. Czujniki po wykryciu ruchu powinny zaalarmować obsługę pojazdu i uruchomić oświetlenie wewnętrzne pojazdu.
  7. Wykonawca dokona wzorcowania liczników energii elektrycznej zamontowanych w naprawianych pojazdach.
  8. Uzupełnić w szafie elektrycznej brakujące opisy, występujących elementów (przełączniki, wskaźniki, bezpieczniki).
  9. Zamontować dodatkowe stałe miejsce siedzące (fotel), dla pracownika upoważnionego oraz umieszczony przed nim rozkładany lub wysuwany stolik z indywidualną lampką (strumień światła kierowany). Fotel należy zamontować po lewej stronie kabiny z jednoczesnym zachowaniem funkcjonalności zainstalowanych foteli uchylnych.
  10. Zamontować chłodziarkę do napoi mieszczącą 3+4 butelek 1,5 litra (jedna chłodziarka w kabinie). Zamawiający dopuszcza zastosowanie chłodziarek przenośnych, przypisanych do danego pojazdu. Chłodziarka powinna być zabezpieczona przed przemieszczaniem się.
  11. Na pulpicie maszynisty zamontować gniazda USB do ładowania urządzeń elektronicznych o maksymalnym prądzie ładowania co najmniej 1 A (2 gniazda w kabinie).
  12. Zamontować wyłącznik baterii akumulatorów przy drzwiach wejściowych do EZT przy istniejącym włączniku baterii.
  13. Zamontować włącznik i wyłącznik baterii akumulatorów (ściana w kabinie maszynisty).
  14. Zamontować na pulpicie maszynisty sygnalizator włączonego ogrzewania szyby czołowej.
  15. Zamontować na ścianie w kabinie maszynisty wyłącznik monitorów wewnętrznych SIP.
  16. Zamontować na pulpicie sygnalizator minimalnego napięcia baterii akumulatorów, które pozwoli na uruchomienie EZT.
  17. Zamontować lusterka boczne z możliwością regulacji ustawienia przez maszynistę. Regulacja ustawień lusterek powinna odbywać się z poziomu pulpitu maszynisty.
  18. Zapewnić możliwość mostkowania ciśnieniowego sprężarki przy pomocy przycisku WCS na pulpicie maszynisty
  19. Istniejący włącznik świateł dostosować do możliwości nadania sygnału Al „Alarm”
  20. Zamontować w kabinie włącznik umożliwiający włączenie i wyłączenie monitora podglądu obrazu z kamer.
  21. Zamontowane na pojazdach rejestratory, poza aktualnie rejestrowanymi parametrami powinny zapewnić rejestrację:

 Daty wykonania pracy na pojeździe trakcyjnym;

 Serii i numeru pojazdu trakcyjnego;

 Nazwiska i imienia maszynisty lub numeru statystycznego Zakładu i pracownika;           

Numerów prowadzonych pociągów lub jazd luzem.

W przypadku, gdy dostosowanie zamontowanych na Pojeździe rejestratorów okaże się niemożliwe, rejestratory wymienić na nowe, spełniające wymogi określone powyżej. W sytuacji gdy zajdzie konieczność wymiany rejestratorów na nowe, stare rejestratory zdemontować z Pojazdów i zwrócić Zamawiającemu. Rejestratory w celu spełnienia niektórych wymogów mogą korzystać z Systemu Informacji Pasażerskiej. Ilość i rodzaj parametrów rejestrowanych przez nowy rejestrator nie może być mniejsza od aktualnie zarejestrowanych. Ponadto nowe rejestratory powinny posiadać parametry techniczne i funkcjonalność nie gorsze niż aktualnie zamontowane.

22. Czynności w zakresie poszycia pojazdów:

  1. Malowanie wykonać z zastosowaniem wzoru i kolorystyki aktualnie występującej na pojeździe.

Zamieścić wszystkie oznaczenia Pojazdu zgodnie z obowiązującymi przepisami.

  • Podczas malowania pudła Pojazdu okna i drzwi oraz poręcze należy zdemontować, uszczelki w oknach i drzwiach wymienić na nowe.
    • Nanieść dodatkowe znaki graficzne dotyczące Województwa Podlaskiego. Zgodne z aktualnie występującymi na pojeździe.
    • Po malowaniu powierzchnie pokryć powłoką antygraffiti o zwiększonej odporności na ścieranie, odpornej na działanie czynników atmosferycznych.
    • Przeprowadzić próby szczelności pudła oraz okien (tzw. deszczowanie).

Prace dodatkowe do wykonania opcjonalnie w trakcie poziomu utrzymania P4.

Zamawiający przewiduje, że w przypadku gdy będzie to niezbędne w celu spełnienia warunków określonych w DSU (w tym w szczególności warunków bezpieczeństwa) umożliwiających wystawienie przez Komisarza Odbiorczego świadectwa sprawności technicznej pojazdu Wykonawca wykona na Pojeździe następujące prace (o ile Komisarz Odbiorczy potwierdzi pisemnie potrzebę wykonania danej czynności):

  1. Obręczowanie zestawu kołowego;
  2. Naprawa silnika trakcyjnego — wymiana wirnika;
  3. Naprawa silnika trakcyjnego — wymiana uzwojenia stojana;
  4. Wymiana osi zestawu kołowego;
  5. Wymiana koła zębatego na zestawie kołowym;
  6. Naprawa sprężarki — wymiana stopnia śrubowego.

Zamawiający przewiduje przekazanie pojazdów wykonawcy w terminach:

pierwszy pojazd — III/IV kwartał 2022 r.,

drugi pojazd — I kwartał 2023 r,

trzeci pojazd — Il kwartał 2023r.