Polregio chce naprawić nowy nabytek SA139-002
Świętokrzyski Zakład Polregio ogłosił przetarg na wykonanie naprawy jednostki SA139-002.
To nowy nabytek przewoźnika, odkupiony niedawno od Zachodniopomorskiego Urzędu Marszałkowskiego.
Zakres prac
Zakres naprawy obejmuje dostawę i wymiana koła zamachowego silnika oraz dostawę i wymianę rozrusznika MTU.
Naprawa pojazdu ma się odbyć w Sekcji Utrzymania Taboru w Skarżysku-Kamiennej w terminie 3 dni.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Oferty można przesyłać do 25 stycznia 2022 roku.
SPALINOWY ZESPÓŁ TRAKCYJNY SA139 TYP 223M
Pojazdy SA139 są częściowo niskopodłogowe i mają wejścia (szerokości 1300 mm) na wysokości 600 mm nad poziomem główki szyny (możliwa jest także wersja 760 mm. Dodatkowy schodek umożliwia wsiadanie z peronów wysokości od 230 mm nad PGS. Dostęp z tej wysokości jest także możliwy dla osób na wózkach inwalidzkich poprzez przenośną rampę. W części niskopodłogowej znajduje się przestrzeń dla podróżujących na wózkach inwalidzkich i przystosowana dla nich toaleta oraz miejsce do przewożenia wózków dziecięcych oraz rowerów. Poziom hałasu jest zgodny z Techniczną Specyfikacją Interoperacyjności (TSI) Hałas. Dwuczłonowe Linki są napędzane przez dwa silniki spalinowe o mocy 390 kW każdy. Silniki są produkowane przez MTU i spełniają normę emisji spalin Euro III B. Dla jednostek napędowych MTU przewidziana jest przekładnia ZF. W dwuczłonie zbiorniki paliwa mieszczą 2 × 780 l. Pojazdy w wersji podstawowej przeznaczone są do jazdy z prędkością do 120 km/h, ale istnieje możliwość przystosowania do prędkości 140 km/h. Linki mogą pracować w trybie trakcji ukrotnionej (do trzech pojazdów). Pojazdy poruszają się na klasycznych wózkach napędowych typu 32MNb i tocznych w systemie Jakobsa typu 42ANb. Pierwszym stopniem usprężynowania wózków są sprężyny śrubowe z tłumikami hydraulicznymi, a drugim sprężyny pneumatyczne. Konstrukcja Linka spełnia wymagania normy wytrzymałościowej EN-12663 (kat. P II) i normy dla zderzeń EN-15227 (kat. C-1), przewidującej cztery scenariusze zdarzeń.