Polregio bez gotowego do ruchu elektrowozu

inforail
12.01.2021 10:45

Wracamy do sprawy obsługi połączenia „Kamieńczyk” z Poznania do Szklarskiej Poręby przez ezt-y, w tym klasyczne EN57.

Jak się okazuje operator czyli Polregio d. Przewozy Regionalne nie mają obecnie elektrowozu, który mógłby prowadzić pociągi. Stąd też nie są w stanie uruchomić składu wagonowego.

Brak przeglądów okresowych

Przypomnimy, że Polregio ma na stanie pięć lokomotyw EP07P. Wszystkie są przeznaczone do prowadzenia Kamieńczyka, bo przewoźnik nie uruchamia innych składów wagonowych, prowadzonych lokomotywą elektryczną. Wszystkie stacjonują też w Wielkopolskim Zakładzie spółki. Mimo to nie udało się przeprowadzić na czas koniecznych przeglądów okresowych, które umożliwiłyby dalszą eksploatację chociażby jednej lokomotywy.

Problem z utrzymaniem

Problem utrzymania taboru istnieje u tego przewoźnika od dawien dawna. I nie pomogło przemalowanie ich w nieco inny ocień pomarańczy. Bez koniecznych przeglądów nie pojadą. Polregio było w ostatnim czasie tak zajęte negocjowaniem nowych umów, m.in. w Wielkopolsce i na Dolnym Śląsku, że chyba zapomniało o konieczności wykonania niezbędnych przeglądów lokomotyw. O skali zjawiska dobrze świadczy też przykład z województwa lubuskiego, gdzie zwykle połowa taboru stoi zamiast wozić pasażerów, bo nie ma wymaganych przeglądów. Do tematu tego regionu jeszcze wrócimy.