Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

POLREGIO będzie kasować pojazdy w Kruszewcu; powstanie Punkt Kasacji Taboru

inforail
06.07.2022 18:45
POLREGIO opublikowało zamówienie dotyczące sporządzenia dokumentacji projektowej, uzyskania decyzji środowiskowych oraz pozwolenia na budowę Punktu Kasacji Taboru.

Ma on powstać w Kruszewcu.

O zamówieniu

Przedmiotem zamówienia jest sporządzenie dokumentacji wraz uzyskaniem niezbędnych decyzji dla potrzeb realizacji inwestycji pn. „Punktu Kasacji Taboru” na terenie funkcjonującego Zakładu Napraw Taboru w Kruszewcu. Zamówienie w szczególności obejmuje:

1. Wykonanie inwentaryzacji istniejącej zabudowy dla potrzeb opracowania koncepcji budowy PKT.

2. Opracowanie koncepcji budowy PKT oraz uzgodnienie z Zamawiającym zakresu opracowania projektu budowlanego dla potrzeb uzyskania pozwolenia na budowę.

3. Uzyskanie ostatecznej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla:

- przedsięwzięcia mogącego zawsze znacząco oddziaływać na środowisko;

- miejsca przetwarzania pojazdów inne niż wymienione w pkt 42 oraz miejsca przetwarzania statków wycofanych z eksploatacji;

- punkty do zbierania, w tym przeładunku: odpadów wymagających uzyskania zezwolenia na zbieranie odpadów z wyłączeniem odpadów obojętnych oraz punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych.

4. Uzyskanie decyzji o warunkach zabudowy, w tym sporządzenie wniosku wraz z niezbędnymi załącznikami.

5. Sporządzenie projektu budowlanego PKT wraz z niezbędnymi opiniami i uzgodnieniami oraz uzyskanie ostatecznej decyzji pozwolenia na budowę.

Zakład wyznaczył na swoim terenie miejsce dla projektowanego punktu kasacji taboru widoczne na załączonym poniżej widoku (zaznaczone kolorem czerwonym) o powierzchni około 1726 m2. Lokalizacja ta obejmuje teren zielony pomiędzy budynkiem magazynu zakładowego, a halą naprawczą nr H5 i drogą wewnątrzzakładową (pomiędzy budynkiem magazynu i halą naprawczą nr H5), a i międzytorzem (pomiędzy torami o) nr 133 i 135a. Teren wyznaczony pod miejsce do kasacji taboru nie jest poziomy i posiada delikatny spadek. Na wymienionym terenie nie istnieją żadne budynki. Na terenie znajduje się tor kolejowy o nr 135a o długości około 76 m. Teren jest uzbrojony -  (w gruncie przebiegają) w instalacje: kanalizacyjną, elektryczną, informatyczną. Wszystkie obiekty do obsługi „punktu kasacji taboru” należy zaprojektować i wybudować.

Zakład nie posiada miejsca, które mógłby przeznaczyć na:

1. stanowisko do usuwania z pojazdów elementów i substancji niebezpiecznych,

2. miejsca do magazynowania odpadów niebezpiecznych (pochodzących z kasacji pojazdów).

Zakład też nie posiada (najazdowej) wagi samochodowej, którą również należy uwzględnić w projekcie. Istniejący tor nr 135a należy rozebrać i dostosowując infrastrukturę do potrzeb punktu kasacji pojazdów (m.in.: separator, drenaż, szczelność torowiska) na nowo zaprojektować uwzględniając wymagania środowiskowe dla terenu stacji demontażu pojazdów (kolejowych) wycofanych z eksploatacji.

Założenia funkcjonalne PKT

Punkt Kasacji Taboru będzie przeznaczony do demontażu wycofanych z eksploatacji pojazdów kolejowych. W PKT będą demontowane elektryczne zespoły trakcyjne, wagony osobowe oraz lokomotywy. Maksymalnie na dobę kasowany będzie jeden pojazd (w przypadku elektrycznego zestawu trakcyjnego - jeden człon pojazdu). Przewiduje się odzysk podzespołów nadających się do dalszej eksploatacji. Proces usuwania z pojazdu elementów i substancji niebezpiecznych będzie odbywał się w nowo zaprojektowanym odpowiednio wyposażonym budynku posiadającym odpowiednie rozwiązania techniczne. Należy zaprojektować miejsce magazynowania odpadów niebezpiecznych spełniające wymagania środowiskowe. Dalszy proces kasacji pojazdów będzie odbywał się na zewnątrz hali na istniejącym, ale zaadoptowanym do celu „stacji kasacji pojazdów” zmodernizowanym torze nr 135a. Na torze tym musi być zaprojektowana szczelna nawierzchnia z odwodnieniem wyposażonym w separator substancji ropopochodnych oraz przyłączami do istniejącej kanalizacji lub do nowo wybudowanego zbiornika bezodpływowego. Nawierzchnia obok toru nr 135a - stanowiska PKT musi być dostosowana do pracy ciężkiego sprzętu używanego do demontażu oraz ruchu pojazdów ciężarowych o nacisku osi napędowej do 11,5 tony. Wielkość stanowiska musi zapewniać swobodną pracę sprzętu, załadunek pojazdów odbierających odpady oraz miejsca tymczasowego składowania posegregowanych odpadów. Tor na którym prowadzone będzie ciecie jest niezelektryfikowany. Na stanowisku do kasacji pojazdów maksymalny czas magazynowania odpadów wytwarzanych w tym miejscu nie powinien przekraczać jednej doby, wobec czego pojemność miejsc magazynowania odpadów, odrębnie dla każdego kodu odpadu, powinna być dostosowana do ilości odpadów powstających przy kasacji jednego pojazdu kolejowego (wagonu, członu EZT, lokomotywy itp.).Należy przeprojektować odcinek drogi łączącej stanowisko demontażu z istniejącą drogą wewnętrzną. (Nowo projektowana droga musi być dostosowana do ruchu pojazdów ciężarowych o nacisku osi napędowej do 11,5 tony).Ponadto należy zaprojektować miejsca przyjmowania pojazdów i magazynowania pojazdów oraz lokalizację nowego stanowiska ważenia odpadów.

Oferty w przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej można składać do 26 lipca 2022 roku.