Połowa spalinowych pociągów na Podkarpaciu wyłączona z ruchu. Dlaczego?
Przewozy Regionalnenie chciały udzielić informacji na temat wyłączeń taboru spalinowego naPodkarpaciu zasłaniając się polityką taborową. Problemu z tym nie miałnatomiast Urząd Marszałkowski.
O tym, że sytuacja nie jest dobra pisaliśmy na łamachInfoRail.pl wielokrotnie. I rzeczywiście dobrze nie jest. Zaistniały w ostatnich dniach problem z autobusami szynowymi na terenieWojewództwa Podkarpackiego, jest znany urzędowi marszałkowskiemu z racjiprowadzonego nadzoru. Sytuacja jest na bieżąco monitorowana. Poziom wyłączonychz eksploatacji pojazdów sięgnął 50% posiadanegotaboru spalinowego. Skutkowało to koniecznością wprowadzenia na wybranychliniach Zastępczej Komunikacji Autobusowej (AKZ) oraz wprowadzenia do obsługiwagonów z lokomotywą – poinformował nas zastępca dyrektora DepartamentuDróg i Publicznego Transportu Zbiorowego, Zbigniew Kozak. Jak dodał AKZ zostały wprowadzone na pociągi onajmniejszej frekwencji.
Przedstawiciel Urzędu Marszałkowskiego podał równieżprzyczyny zaistnienia takiego stanu rzeczy. Szczególnieniekorzystny wpływ na liczbę sprawnych pojazdów miały awarie m.in. w postaciurwanego wału napędowego, rozbitej szyby czołowej oraz wypadki na przejazdach, gdzie w kolizjach zsamochodami wystąpiły uszkodzenia uniemożliwiające dalszą eksploatację, a procesnaprawczy z powodu procedur odwoławczych stron postepowania przedłużałsię. Pozyskanie elementów poszyciapojazdu oraz podzespołów niezbędnych do naprawy również często wydłuża się upoddostawców ze względu na jednostkowe zapotrzebowanie – wyjaśnił ZbigniewKozak.
Z reguły na taknieprzewidziane sytuacje, robiona jest rezerwa taborowa. Niestety w ramach tejrezerwy w tym czasie wystąpiły również planowe naprawy okresowe (tzw. przeglądy3 poziomu utrzymania), które wykonywane są w specjalistycznych zakładach, poprzejechaniu dopuszczalnej ilości kilometrów lub czasu eksploatacji. Zgodnie zprzyjętym harmonogramem w ciągunajbliższych dwóch tygodni z napraw wrócą 4 pojazdy, co zaspokoizapotrzebowanie do obsługi połączeń – dodał.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przypomnijmy, że wczoraj po zakończonej naprawiepowypadkowej na Podkarpacie powrócił najnowszy nabytek samorządu – SA140-002.Nadal pozostają też w ruchu składy wagonowe, które obsługują wybranepołączenia. Nie do końca natomiast rozumiemy postawę Przewozów Regionalnych,które zamiast uderzyć się w pierś i powiedzieć robimy wszystko, żeby byłolepiej, brną w ślepą uliczkę zasłaniając się a to tajemnicą przedsiębiorstwa ato nieudzielaniem informacji na ten temat…
„