Pół miliona kilometrów pierwszego Flirta dla PKP Intercity
Pół milionakilometrów przejechał pierwszy z dwudziestu pociągów FLIRT wyprodukowanychprzez Stadler Polska dla PKP Intercity.
Cała flota pojazdów FLIRT eksploatowanych przez tegoprzewoźnika od grudnia 2015 roku przejechała bezawaryjnie już blisko 9,5 mlnkm. Współczynnik niezawodności w pierwszym kwartale 2017 roku osiągnął poziom99,98 proc., a współczynnik gotowości to 98 proc.
Każdego dnia pociągi FLIRT eksploatowane przez PKP Intercityprzejeżdżają średnio 920 kilometrów. Obsługują regularnie trasy: Warszawa –Bydgoszcz 290 km, Olsztyn – Kraków 551 km, Gdynia – Katowice 655 km oraznajdłuższą Szczecin – Kraków, która liczy aż 734 km. Oznacza to, że w ciągumiesiąca każdy z pojazdów przewozipasażerów na trasie długości ponad 27,5 tysiąca kilometrów. W tym czasiewskaźnik dostępności floty wynosił blisko 100 proc. W praktyce oznacza to, żewszystkie dostarczone dla PKP Intercity jednostki działały bez awarii mogącychzakłócić ich eksploatację. Dzięki temu przewoźnik prowadzi maksymalnieefektywną działalność i zapewnia pasażerom komfortową i bezpieczną podróż.
Flota pojazdów ED160jest eksploatowana z ciągłym wykorzystaniem maksymalnej liczby pojazdów – 18 z20 pojazdów w obiegach, co wymaga od nas oraz przewoźnika codziennej, bardzodobrej współpracy. Prowadzimy sprawną, planową obsługę techniczną i dokładamywszelkich starań, aby maksymalnie skracać czas napraw pojazdów po zdarzeniachkolejowych – mówi Paweł Gręda, dyrektor serwisu Stadlera.
PKP Intercity zamawiając pojazdy produkowane przez StadlerPolska postawiły na komfort podróżowania. Wyróżnikiem jednostek FLIRT jestbardzo niski poziom wstrząsów i drgań podczas jazdy, wygodne fotele i przedewszystkim cisza, wynikająca z bardzo wysokiej kultury pracy zespołównapędowych, którą doceniają zarówno podróżni jak i obsługa pociągu.
Pierwszy FLIRT wyprodukowany w siedleckim zakładzierozpoczął służbę w PKP Intercity w grudniu 2015 roku. Pociągi w barwach tegoprzewoźnika, to ośmioczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne FLIRT trzeciejgeneracji długości 150 metrów o wysokim standardzie wykończenia wnętrz,rozwijające prędkość do 160 km/h. Składy mają 360 miejsc siedzących w układzieotwartym, co oznacza, że nie mają typowych przedziałów pasażerskich. Każdyskład wyposażony jest w klimatyzację, przedział barowy, wydzielone miejsce nabagaże i rowery oraz indywidualne gniazdka elektryczne. Duży nacisk przyzamawianiu pociągów PKP Intercity położyło na wygodę podróżowania osóbniepełnosprawnych. Oprócz specjalnie przystosowanych miejsc dla pasażerówporuszających się na wózkach inwalidzkich, do dyspozycji są urządzeniaułatwiające wjazd do pociągu, wysuwane stopnie zakrywające szczelinę międzypojazdem, a peronem, czy specjalnie przystosowana toaleta. Dla osóbpodróżujących z małymi dziećmi dostępny jest przewijak. Podróżni mogąskorzystać z systemu informacji na zewnątrz i wewnątrz składu, w postacimonitorów LED oraz z przycisków przywoływania obsługi. FLIRTY eksploatowaneprzez PKP Intercity były pierwszymi w Polsce pociągami seryjnie wyposażonymi wEuropejski System Sterowania Pociągiem ETCS poziomu 2.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Po polskich torach w barwach Kolei Mazowieckich, KoleiŚląskich, Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz PKP Intercity kursują obecnie 54jednostki typu FLIRT. Wszystkie pojazdy zostały wyprodukowane zakładzie wSiedlcach. Ich utrzymanie prowadzi Stadler Polska.
Do końca maja 2017 roku siedlecki zakład wyprodukowałłącznie 360 pociągów, które obsługują rynek polski, niemiecki, włoski,holenderski, węgierski, czeski oraz białoruski. W ciągu zaledwie 10 lat, zakładStadler Polska stał się liderem eksportu w branży pojazdów szynowych w Polsce.
„