Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pokaz zmodernizowanych lokomotyw

inforail
19.05.2015 05:09

W sobotę, 16 maja 2015roku, na dworcu Gdańsk Główny PKP Inter­city oraz Newag S.A. zaprezento­walizmo­der­ni­zo­wane loko­mo­tywy serii SM42. Pojazdy służą pra­com manewrowym,aw waka­cje będą pro­wa­dziły pociągi na nie­ze­lek­try­fi­ko­wa­nych tra­sach:Gdynia ? Hel oraz Kłodzko ? Kudowa Zdrój.

Newag S.A. zmo­der­ni­zo­wał dla PKP Inter­city 20 loko­mo­tywspa­li­no­wych serii SM42. Moder­ni­za­cja jed­no­stek objęła zabu­dowę cał­ko­wi­cienowego nad­wo­zia. Ze sta­rego pojazdu pozo­stała tylko ostoja, wózkii zbior­niki paliwa. Wypo­sa­żono go w nowo­cze­sny sys­tem hamul­cowyze sprę­żarką śrubową i sprę­ży­no­wym hamul­cem posto­jo­wym oraz spe­cjalnezde­rzaki z funk­cją ?crash?, pochła­nia­jące ener­gię zde­rze­niową. Loko­mo­tywaposiada rów­nież: mikro­pro­ce­so­rowy układ ste­ro­wa­nia, układ elek­tro­nicz­negopomiaru paliwa, sys­tem prze­ciw­po­ża­rowy, układ GPS, nowo­cze­sny reje­stra­torjazdy oraz moni­to­ring z reje­stra­cją szlaku. W pojeź­dzie zasto­so­wanorów­nież nowo­cze­sną, kli­ma­ty­zo­waną kabinę maszy­ni­sty z dwoma ergo­no­micz­nymipul­pi­tami ste­row­ni­czymi oraz czę­ścią socjalną.

Dzięki umo­wiez PKP Inter­city mogli­śmy wypro­du­ko­wać loko­mo­tywy spa­li­nowe dru­giejgene­ra­cji ? dwu­sil­ni­kową z funk­cją zasi­la­nia wago­nów w ener­gięelek­tryczną, oraz jed­no­sil­ni­kową z funk­cją jazdy aku­mu­la­to­ro­wej?mówi Maciej Górow­ski, zastępca kie­row­nika Działu Badań iRoz­woju,Newag S.A. ?Zasto­so­wa­li­śmyw nich nowo­cze­sne, spraw­dzone roz­wią­za­nia tech­niczne ifunk­cjo­nalne,które zapew­niają kom­fort pracy maszy­ni­ście i speł­niają obo­wią­zu­jącenormy i prze­pisy wt ym euro­pej­ską normę emi­sji spa­linStage IIIB.

Pojazdy wyko­rzy­sty­wane są do prac manew­ro­wychw War­sza­wie, Gdyni, Kra­ko­wie, Wro­cła­wiu, Olsz­ty­nie oraz Szcze­ci­nie.Nato­miast w sezo­nie waka­cyj­nym loko­mo­tywy będą obsłu­gi­waćnie­ze­lek­try­fi­ko­wane odcinki linii kole­jo­wych. PKP Inter­city zapła­ciłoza moder­ni­za­cję bli­sko 77 mln zł.

Moder­ni­za­cjaloko­mo­tyw to ele­ment pro­gramu inwe­sty­cyj­nego PKP Inter­city opie­wa­ją­cegona kwotę
4,3 mld zł netto? pod­kre­śla Mar­cin Kara­siń­ski, Dyrek­tor Pro­jektuw PKP Inter­city. ?Częśćśrod­ków pocho­dzi z fun­du­szy Unii Euro­pej­skiej. W przy­padkutego pro­jektu dofi­nan­so­wa­nie wynosi 43,7 mln zł- dodaje.

Więcej informacji o kursowaniu lokomotyw można znaleźć tutaj.