Pojazd drogowo-szynowy SaZ DAF DUO Tracktor HNJ-RP
inforail
22.08.2012 16:34
Pojazd drogowo-szynowy SaZ DAF DUO Tracktor HNJ-RP
Pojazdy szynowo-drogowe są efektywnym rozwiązaniem umożliwiającym sprawną naprawę, serwisowanie i utrzymanie linii kolejowych. Wyspecjalizowanym czeskim podmiotem, zajmującym się produkcją takich pojazdów, jest firma SaZ z Hodonina w kraju południowomorawskim. Na wystawie Czech Raildays zaprezentowano dwudrogowy pojazd DAF XF105.510 DUO Tracktor HNJ-RP. Prezentowany DAF oklejony był w logo słowackiej firmy Elza, zajmującej się montażem instalacji elektrycznych.
Pojazd bazuje na trzyosiowym podwoziu XF105.510. Jego podstawowe wyposażenie to unoszona platforma robocza RP400 oraz żuraw hydrauliczny. Platforma unoszona jest na wysięgniku hydraulicznym, lecz dostępna jest również wersja podnoszona nożycowo. Zaletą platformy roboczej jest bardzo szeroki zakres położeń –może ona być nie tylko unoszona, ale również obracana, co ułatwia dostęp do położonych przy torowisku słupów trakcyjnych, bramownic z sygnalizatorami, gałęzi drzew oraz innych obiektów. Przydatną funkcją jest zdalne sterowanie ze specjalnego pulpitu. Żuraw hydrauliczny PK 18002 EH-C zamontowany z tyłu pojazdu wykorzystywany jest jako podnośnik koszowy. Widok na platformę oraz obraz z tyłu pojazdu jest monitorowany za pomocą kamer, z których podgląd dostępny jest na monitorze LCD w kabinie kierowcy.
Tylne osie DAFa to mosty napędowe ze zwolnicami w piastach. Przednie opony są typowe, zaś na tylnych mostach napędowych zastosowano opony typu Supersingle typu Michelin XDN2 Grip 495/45 R 22.5. W trakcie jazdy po szynach pojazd opiera się na dwuosiowym wózku, jednoosiowym wózku oraz kołach ogumionych osi tylnych. Dwuosiowy wózek umiejscowiony jest pomiędzy pierwszą a drugą osią z kołami ogumionymi. Jednoosiowy wózek umiejscowiony jest za trzecią osią ogumioną. Przeniesienie napędu w trakcie jazdy po szynach jest realizowane poprzez opony Supersingle.
Ustawienie pojazdu na wózkach możliwe jest dzięki siłownikom hydraulicznym łączącym wózki szynowe z ramą podwozia, oraz dodatkowych 4 siłowników KUHN unoszących ramę względem podłoża, ulokowanych w sąsiedztwie przedniego wózka szynowego oraz przy tylnych narożnikach pojazdu.
Długość DAFa to 10 550 mm, szerokość –2 500 mm, wysokość na szynach –3 920 mm, a poza nimi –3 820 mm. Dopuszczalna masa całkowita wynosi 26 000 kg. Pojazd może być wykorzystywany na torach o szerokości 1435 lub 1520 mm. Do prezentowanego pojazdu doczepiono wagon platformę, na którym DAF może być przewożony. Maksymalna masa holowanych pojazdów szynowych to 300 t.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024