Pogoria ponownie zatrzyma się w Pabianicach
Nocny pociąg „Pogoria”,relacji Katowice – Gdynia Główna i Gdynia Główna – Katowice, znowu będziezatrzymywał się w Pabianicach. To rezultat interwencji prezydenta PabianicGrzegorza Mackiewicza w Ministerstwie Infrastruktury.
Pociąg „Pogoria” aż do grudniowej zmiany rozkładu jazdyzatrzymywał się w Pabianicach,zapewniając możliwość bezpośredniego dojazdu do Trójmiasta i na Śląsk.Od 10 grudnia pociąg przejeżdża przez Pabianice bez postoju. Jeszcze wlistopadzie prezydent Grzegorz Mackiewicz zwrócił się do MinistraInfrastruktury i Budownictwa Andrzeja Adamczyka z wnioskiem o przywróceniepostoju na stacji Pabianice. W grudniu resort odpowiedział, że zatrzymaniepociągu w Pabianicach jest „bezzasadne”. Negatywne stanowisko nie zakończyłosprawy. Prezydent Mackiewicz podjął kolejne starania, aby przekonaćministerstwo do umożliwienia korzystania 120 tysiącom mieszkańców powiatupabianickiego z pociągu, który i tak przejeżdża przez Pabianice, a zarazemstanowi jedyne połączenie ze Śląskiem i Trójmiastem.
Biorąc pod uwagęprzedstawione przez pana prezydenta argumenty resort przychylił się do wnioskuo wdrożenie dodatkowego zatrzymania dla pociągu „Pogoria” i wystąpił w tejsprawie do PKP Intercity S.A. – poinformował Andrzej Bittel, wiceministerinfrastruktury, odpowiedzialny za kolej.
Pociąg InterCity „Pogoria” będzie zatrzymywał się wPabianicach od 11 marca, czyli od najbliższej korekty kolejowego rozkładujazdy. Wyruszy z Katowic o godzinie 22.44, po 3,5 godz. dotrze do Pabianic. Wdalszą trasę odjedzie z Pabianic o godz. 2.15. Po blisko pięciu godzinach (ogodz. 7.08) przyjedzie do Gdańska Głównego, a o 7.36 dotrze na stację końcową –do Gdyni Głównej. W kierunku przeciwnym pociąg odjedzie z Gdyni o 20.18 (zGdańska Głównego o 20.46), do Pabianicprzyjedzie o 1.31, a do Katowic dotrze ok. godz. 5.00.
Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl od grudnia połączenieKatowice – Gdynia obsługują elektryczne zespoły trakcyjne Flirt 3, produkowaneprzez firmę Stadler. Pociąg jest klimatyzowany, składa się z ośmiu członów –dwóch klasy pierwszej, sześciu klasy drugiej i części gastronomicznej.Przestrzeń pasażerska jest bezprzedziałowa. Do dyspozycji pasażerów są m.in.stojaki na rowery, nowoczesne toalety z przewijakami dla niemowląt oraz windadla niepełnosprawnych. Wcześniej relację tę obsługiwały składy wagonowe zkuszetkami i wagonem sypialnym.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„Pogoria” to pierwsze nocne połączenie obsługiwane przezFlirta.
„