Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Podmiejska Kolej Aglomeracyjna bez pociągów. Za drogo

inforail
18.01.2019 08:03

WojewództwoPodkarpackie unieważniło przetarg na dostawę pojazdów, zarówno elektrycznych,jak i spalinowych dla Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej. Było za drogo.

Zamówienie zostało podzielone na dwie części:

1. Dostawa 8 szt. fabrycznie nowych pojazdów szynowych znapędem elektrycznym w wersji trójczłonowej;

2. Dostawa 2 szt. fabrycznie nowych dwuczłonowych zespołówtrakcyjnych z napędem spalinowym.

Dziś (18 stycznia) Urząd Marszałkowski poinformował ounieważnieniu przetargu w obu częściach. Startowali w nim Newag i PESA.

W części 1 oferty złożyli obaj producenci:

PESA –153.996.000,00 zł brutto, 3,57 zł brutto za 1 pockm obsługiserwisowo-utrzymaniowo-naprawczej, 132 miejsca siedzące, 120 miesięcygwarancji, 3.690.000,00 zł za symulator, 615.000 zł za przyrządy niezbędne dowykonania naprawy P3,

Newag– 157.341.600,00 zł brutto, 3,69 zł brutto za 1 pockm obsługiserwisowo-utrzymaniowo-naprawczej, 128 miejsc siedzących, 120 miesięcygwarancji, 2.509.200,00 za symulator oraz 184.623,00 zł za przyrządy niezbędnedo wykonania naprawy P3.

W części2 startował tylko Newag, która zaproponował kwotę 36.162.000,00 zł brutto,stawkę 4,08 zł brutto za 1 pockm obsługi serwisowo-utrzymaniowo-naprawczej, 105miejsc siedzących, 184.632,00 zł za przyrządy niezbędne do wykonania naprawy P3oraz 60 miesięcy gwarancji.
Teraz czekamy na powtórkę. Warto dodać, że sama wartośćpojazdów mieściła się w szacunkach zamawiającego. Jego możliwości przekroczyłynatomiast stawki utrzymaniowe i to tu producenci będą musieli „zejść z ceny”.

Jakopowód nieudzielenia zamówienia podano przerwanie procedury.