Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Podlaskie sprawdza rynek kolejowy. I jest gotowe do dorzucenia kasy

inforail
05.02.2024 16:45

Jak już pisaliśmy na łamach InfoRail.pl podmiotu, który w latach 2025-2029 będzie realizował w Podlaskiem kolejowe przewozy regionalne szuka w przetargu urząd marszałkowski w Białymstoku.

To ponowy przetarg, pierwszy unieważniono z powodów finansowych.

Przetarg

W poniedziałek na internetowej platformie zakupowej ukazało się przetargowe ogłoszenie białostockiego urzędu marszałkowskiego dotyczące usług kolejowych przewozów regionalnych w latach 2025-2029. Zainteresowani mogą się zgłaszać do przetargu do 15 marca, wtedy też te oferty będą otwarte - wynika z treści ogłoszenia udostępnionego PAP przez urząd marszałkowski.

Pierwszy przetarg urząd unieważnił na początku stycznia 2024 r., ponieważ - jak podano w dokumentach - oferty firm, które się zgłosiły (Polregio SA i Arriva RP sp. z o.o. ), zaproponowały kwoty znacznie przewyższające sumę, jaką na ten cel zamierzało przeznaczyć - i ma przewidziane w budżecie - województwo podlaskie. Najtańsza oferta o ponad 72 mln zł przekraczała kwotę zamówienia - wynika z przetargowych dokumentów.

Marszałek województwa podlaskiego Artur Kosicki mówił w ostatnich dniach dziennikarzom, że sumy zaproponowane przez obie firmy "znacznie różniły się" od kwoty przewidzianej przez władze województwa. Dodał, że w ponownie rozpisanym przetargu samorząd chce sprawdzić obecne realia rynku, bieżące ceny.

Jak już pisaliśmy na łamach InfoRail.pl podmiotu, który w latach 2025-2029 będzie realizował w Podlaskiem kolejowe przewozy regionalne szuka w przetargu urząd marszałkowski w Białymstoku.
Czy Arriva wystartuje na Podlasiu?

"Dopiero wtedy będziemy wiedzieli w jakim kierunku pójdziemy. Jesteśmy oczywiście przygotowani na to, żeby tę ofertę w jakiś sposób zwiększyć, ale to (oferty firm - PAP) bardzo mocno odbiegało od naszych założeń" - mówił marszałek.

Przewozy regionalne dla województwa podlaskiego na lata 2025-2029, finansowane przez samorząd tego województwa, mają być realizowane na dziewięciu liniach kolejowych: Białystok - Szepietowo - Czyżew - Małkinia, Białystok - Sokółka -Kuźnica Białostocka, Białystok - Sokółka - Suwałki, Białystok - Grajewo - Ełk, Białystok - Bielsk Podlaski - Czeremcha, Białystok - Bielsk Podlaski - Hajnówka, Hajnówka - Czeremcha - Siedlce, Białystok - Ostrołęka (pierwszy po ponad 20 latach przerwy pociąg na tej trasie ma pojechać 18 marca 2024 r.- PAP), Białystok - Waliły.

Obecnie, do końca 2024 r., kolejowe przewozy regionalne w Podlaskiem realizuje Polregio. (PAP)