Podlaskie ma `nowe` pociągi

inforail
06.08.2012 09:28
Województwo Podlaskie zaprezentowało jeden z trzech zmodernizowanych przez ZNTK Mińsk Mazowiecki składów EN57. Pociąg został wyremontowany do standardu EN57AKL. Koszt tego liftingu to 22 mln zł. Wartość modernizacji tych pociągów jest równy cenie, jaką trzeba zapłacić za jeden nowy pojazd –mówi Walenty Korycki, wicemarszałek województwa podlaskiego. Standard podróżowania pociągiem po modernizacji nie odbiega znacząco od tego co oferują nowe składy –dodaje.
EN57 po modernizacji (foto: UMWP)EN57 po modernizacji (foto: UMWP)EN57 po modernizacji (foto: UMWP)
Skład w trakcie remontu w Mińsku Mazowieckim otrzymał nowe ściany czołowe, znane z pociągów, które można spotkać już w większości województw. Ponadto został wyposażony w klimatyzację, informację pasażerską z monitorami LCD, monitoring czy automatyczne drzwi między przedziałami. Są także stojaki na rowery. EN57 stał się także przyjazny osobom niepełnosprawnym, dzięki montażowi windy a także wygospodarowaniu miejsca dla wózka inwalidzkiego. Dla niepełnosprawnych przystosowano także toalety, w których znalazły się również przewijaki dla niemowlaków.
EN57 po modernizacji (foto: UMWP)EN57 po modernizacji (foto: UMWP)EN57 po modernizacji (foto: UMWP)
Podczas podróży składem można korzystać z bezprzewodowego Internetu. Dodatkowo zwiększy się komfort podróży dzięki nowym siedzeniom oraz roletom w oknach. Z oryginalnego pociągu, wyprodukowanego w latach osiemdziesiątych XX wieku została właściwie tylko buda i rama –mówi Henryk Toczydłowski, wicedyrektor departamentu infrastruktury Podlaskiego Urzędu Marszałkowskiego. Reszta jest nowa –dodaje. Nowe są także wózki i silniki. Asynchroniczne. To umożliwiło zwiększenie prędkości do 130 km/h. Lepsze jest również przyśpieszenie składu. Prawdopodobnie już niebawem zmodernizowany pociąg zobaczymy jako InterRegio z Białegostoku do Warszawy.          
Dołącz do nas na Facebooku.