Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Podkarpackie rozmowy o infrastrukturalnych inwestycjach w czasie pandemii

inforail
23.04.2020 14:45

Pandemiasparaliżowała wiele dziedzin życia. Samorząd województwa podkarpackiego, jaksam twierdzi, jednak robi wszystko aby inwestycje, które rozpoczęto izaplanowano mogły przebiegać bez zakłóceń.

To również inwestycje w infrastrukturę kolejową. Prace naliniach L25 i L108 oraz plany budowy Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej tonajważniejsze wyzwania województwa w tym zakresie. Dziś o tych trzechinwestycjach rozmawiano podczas wideokonferencji z przedstawicielami PKPPolskich Linii Kolejowych. W spotkaniu on-line wziął udział prezes zarządu PKPPLK Ireneusz Merchel  oraz dyrektoraRegionu Południowego ds. projektów unijnych PKP PLK Mateusz Wanat. Ze stronysamorządu brali udział marszałkowie Władysław Ortyl i Piotr Pilch orazdyrektorzy departamentów zaangażowanych w realizację projektów kolejowych.

Inwestycje kolejowe należą do największych i najbardziejkosztownych stąd też konieczne są cykliczne spotkania, w których na bieżącoanalizowany jest ich przebieg. Z informacji przedstawionych podczasdzisiejszego spotkania wynika, że na linii L25 na odcinku Mielec – Dębica nowetory położone są już na 30 km drogi. Jeśli nic nie przeszkodzi to na koniecroku odcinek Mielec – Dębica będzie gotowy. Podczas spotkania omówiono takżekilka opcji remontu dalszej części tego traktu w stronę Padwi Narodowej, atakże planowanej budowy wiaduktu nad torami w Mielcu, który usprawniłby ruch doistniejącej już obwodnicy i nowego mostu na Wisłoce, który za kilka tygodnibędzie otwarty. Rozmawiano również o Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej ikolejnych krokach po przetargu, w którym oferty przekroczyły środki na realizacjętej inwestycji. O podjętych decyzjach w tych sprawach będziemy na bieżącoinformować.

Rozmawiano też o szczegółach poszczególnych inwestycjitakich jak lokalizacja przystanków oraz innej infrastruktury niezbędnej dlapasażerów. Wiele jednostek samorządu terytorialnego zwraca się do PKP PLK obudowę nowych przystanków. Padła propozycja stworzenia programu wprowadzania nowych przystanków kolejowych tak abybyły to miejsca dla jak największej liczby pasażerów.