TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Podkarpackie po raz pierwszy w historii kupuje trójczłonowego ezt-a
Podkarpackie po raz pierwszy w historii kupuje trójczłonowego ezt-a
inforail
20.02.2013 12:17
Podkarpackie po raz pierwszy w historii kupuje trójczłonowego ezt-a
Województwo Podkarpackie po raz pierwszy w historii ogłosiło przetarg na zakup nowego, trójczłonowego zespołu trakcyjnego z napędem elektrycznym wraz z usługą utrzymaniową. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, wykonali należycie dostawę minimum 1 sztuki nowego co najmniej dwuczłonowego zespołu trakcyjnego z napędem elektrycznym o wartości nie mniejszej niż 11.000.000,00 zł brutto, który był przystosowany konstrukcyjnie do realizacji kolejowych przewozów pasażerskich z prędkością co najmniej 120 km/h. Faworytów mamy zatem dwóch, zapewne zamówienie trafi w ręce kogoś z dwójki PESA, Newag. Aby wystartować w przetargu należy wpłacić wadium w wysokości 300000.00 PLN. Kryteria wyboru zwycięzcy są następujące:
1. cena brutto dostawy ezt –70%,
2. stawka brutto za wykonanie usługi serwisowo-utrzymaniowo-naprawczej w przeliczeniu na 1 km przebiegu ezt –20%
3. okres udzielonej gwarancji na ezt –10%.
Oferty można składać do 2 kwietnia 2013 roku.
Jak wspomnieliśmy na wstępie będzie to pierwszy elektryczny skład zakupiony przez województwo podkarpackie. Dotychczas samorząd kupował, i przekazywał w użytkowanie Przewozom Regionalnym, jedynie składy spalinowe. Po podkarpackich torach kursuje obecnie dziesięć takich jednostek. Dwie z nich to 212M, wyprodukowane przez Kolzam, kolejne dostarczyła PESA, z czego siedem to jednoczłonowe 214M, zaś ostatni to dwuczłonowy 218M. Jak wynika z powyższego zestawienia będzie to również pierwszy trójczłonowy skład zakupiony przez województwo podkarpackie. Obecnie zdecydowaną większość jednostek, kursujących w regionie stanowią poczciwe, trójczłonowe, EN57 z Podkarpackiego Zakładu Przewozów Regionalnych.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024