Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Podkarpackie daje kolejne pieniądze na linię kolejową nr 25

inforail
02.04.2019 16:55

Zarząd województwapodkarpackiego przeznaczył dodatkowe ponad 13 mln zł na remont linii kolejowejnr 25. W ramach tych środków wybudowane będzie m.in. przejście podziemne wMielcu.

Jak poinformował PAP rzecznik prasowy marszałka woj.podkarpackiego Tomasz Leyko, przejście podziemne połączy mieleckie ulice Drzewieckiegoi Jagiellończyka.

„Obecnie w tym miejscu mieszkańcy pokonują tory przezprzejście w kształcie tzw. ślimaka. Podczas rozpoczętej niedawno modernizacjilinii nr 25 przejście to miało być zlikwidowane, gdyż nie spełni przepisów przyzwiększonym ruchu pociągów. Dla mieszkańców oznaczało to duże utrudnienia” –dodał.

Leyko zaznaczył, że zarząd województwa postanowiłwyasygnować dodatkowe pieniądze, które m.in. zostaną przeznaczone na budowępodziemnego przejścia. Szacowany koszt tej inwestycji to ok. 4 mln zł.

Zdaniem marszałka woj. podkarpackiego Władysława Ortyla,przejście w tym miejscu jest bardzo ważne na mieszkańców oraz uczniówpobliskiej szkoły.

„Bezpieczeństwo mieszkańców jest dla nas bardzo ważne,dlatego chcieliśmy, aby przy okazji remontu to przejście dla pieszychpozostało. Modernizacja, która niedawno się rozpoczęła, ma służyć na lata, więcw późniejszym okresie wykonanie takiego tunelu byłoby prawie niemożliwe, a napewno bardzo drogie” – podkreślił Ortyl.

Oprócz nowego przejścia podziemnego w ramach dodatkowychponad 13 mln zł możliwe będzie również przeniesienie obsługi przeładunkowej zestacji Mielec do stacji Rzochów. Związane jest to z likwidacją rampyprzeładunkowej i toru nr 9 w Mielcu oraz modernizacją stacji w Rzochowie. Tainwestycja ma kosztować ok. 5 mln zł.

Ponadto w ramach dodatkowych środków rozebrana zostaniekładka nad torami w Mielcu, a w opracowywanej dokumentacji dla odcinka PadewNarodowa – Mielec ujęta zostanie dodatkowo bocznica na stacji Chorzelów.

Niedawno rozpoczęta modernizacja linii kolejowej nr 25 naodcinku Padew Narodowa – Mielec – Dębica kosztować ma w sumie niemal 270 mlnzł. W ramach tej inwestycji wyremontowanych będzie 9 przystanków kolejowych,przebudowany będzie również dworzec PKP w Mielcu. Dzięki realizacji inwestycjimożliwe będzie przywrócenie połączeń pasażerskich na odcinku Mielec-Dębica.Zakończenie prac jest planowane na przyszły rok.