Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Podhalańska Kolej Regionalna bije rekordy popularności

inforail
23.07.2018 10:58

Prawie 7 tys.pasażerów podróżuje każdego tygodnia pociągami Podhalańskiej Kolei Regionalnejuruchomionej przez Województwo Małopolskie. Połączenie Nowy Targ – Zakopanejest hitem nie tylko wśród mieszkańców, ale także turystów odwiedzającychPodhale.

Kolej jest transportemprzyszłości, dlatego od kilku lat samorząd województwa inwestuje i rozwija tęformę transportu. Kiedy trzy miesiące temu uruchamialiśmy Podhalańską KolejRegionalną nie mieliśmy najmniejszych wątpliwości, że będzie niezwyklepopularna wśród Małopolan. Dziś sukces potwierdzają liczby przewiezionychpasażerów. Tylko w pierwszym tygodniu czerwca z pociągów Nowy Targ – Zakopaneobsługiwanych przez Przewozy Regionalne skorzystało aż 4 tysiące osób. Wpołowie lipca liczba przewiezionych pasażerów wyniosła prawie 7 tys. – mówimarszałek województwa małopolskiego Jacek Krupa.

Pasażerami pociągów PKR są zarówno mieszkańcy Nowego Targu,Zakopanego i miejscowości pośrednich, jak i turyści odwiedzający Podhale.Popularność trasy jest tak duża, że zdarzają się kursy, w których w jednympociągu podróżuje aż 130 osób. By zapewnić pasażerom jak największy komfort podróżyPrzewozy Regionalne zdecydowały o skierowaniu na trasę pojazdów o większejpojemności.

Ale to nie jedyne zmiany jakie wprowadziło ostatnioWojewództwo Małopolskie, by dopasować ofertę przewozową do potrzeb podróżnychna Podhalu. Tamtejszy Urząd Marszałkowski przypomina, że od 23 czerwca samorządwojewództwa uruchomił dodatkowe kursy z Zakopanego do Nowego Targu i zpowrotem, a część z nich została wydłużona do Rabki-Zdrój. Od 30 czerwcazwiększyła się także liczba pociągów relacji Zakopane – Rabka-Zdrój – Zakopaneobsługiwanych przez Koleje Małopolskie.