Podbijarki Plasser&Theurer
inforail
12.11.2013 08:42
Podbijarki Plasser&Theurer
Firma Plasser&Theurer została założona w 1953 r. i zajmuje się produkcją maszyn służących do budowy, remontów i utrzymania torowisk oraz sieci trakcyjnej. Przedsiębiorstwo wyprodukowało 15 tys. maszyn, które dostarczono do 108 państw. Główny zakład produkcyjny znajduje się w mieście Linz w Austrii, a siedziba firmy –w Wiedniu. Najwięcej maszyn Plasser&Theurer jest sprzedawanych do Niemiec, USA i Rosji. Ich użytkownikami są przewoźnicy kolejowi, przedsiębiorstwa budowlane, zarządy transportu oraz koleje przemysłowe i kopalniane.
Jednym z procesów, które wykonują maszyny Plasser&Theurer, jest podbijanie torowiska. Podbijarki są wielofunkcyjne i nie tylko zagęszczają podsypkę, ale i wykonują regulację nawierzchni. Firma oferuje szereg podbijarek różniących się przede wszystkim szybkością pracy i liczbą realizowanych funkcji.
Podbijarka 109-4X Dynamic składa się z 3 sekcji: podbijającej, regulującej i zamiatającej. Wielofunkcyjność pojazdu umożliwia jednoczesne wykonanie pełnego zakresu czynności związanych z utrzymaniem toru. Główną cechą pojazdu jest zastosowanie poczwórnej podbijarki, umożliwiającej działanie na 4 podkłady jednocześnie. Jeśli jednak podkłady są ułożone nieregularnie, maszyna wykryje to i podbije tylko jeden lub dwa podkłady. Pojazd pracuje w trybie automatycznym, pod nadzorem operatora, jednak obsługa może być też przełączona na tryb manualny. Nawierzchnia jest regulowana od razu po podbiciu. Jest to korzystne dla późniejszej eksploatacji, gdyż poprawia odporność szyn na poprzeczne odkształcenia i zapewnia stabilność geometrii toru. Dwie zamiatarki na końcu pojazdu oczyszczają górną część podkładów z tłucznia. Maszyna zostawia za sobą wyregulowane i odpowiednio oczyszczone torowisko. Pojazd jest wykorzystywany do utrzymania torowisk na liniach dużej prędkości we Francji.
Podobną maszyną, również pracującą na liniach dużej prędkości, jest Plasser&Theurer 09-2X/SD, eksploatowany przez firmę NKH na linii Shinkansen Tokaido. Pojazd może podbijać jeden lub 2 podkłady w każdym cyklu roboczym. Urządzenie skonstruowano tak, by emitowało jak najmniej hałasu. Przedział silnikowy został specjalnie wygłuszony akustycznie – układ dolotowy powietrza, wydech oraz chłodzenie są specjalnie wyciszone. Specjalny natrysk wody minimalizuje natomiast wytwarzanie kurzu przy podbijaniu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Pozostałe pojazdy do utrzymania torowiska są podobne pod kątem założeń konstrukcyjnych do 109-4X Dynamic. Maszyna Dynamic Tamping Express 09-4X wykonuje regulację położenia nawierzchni oraz poczwórne podbijanie. Maszyna w wersji 09-3X podbija 3 podkłady jednocześnie. Duomatic 09-32 CSM jest natomiast mniejszą maszyną –podbija jeden lub dwa podkłady jednocześnie i wykonuje regulację toru. Plasser 09-16 CAT jest pojazdem najmniejszym i podbija w każdym cyklu roboczym tylko jeden podkład.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024