Witamy na stronie Transinfo.plNie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka.Oto co możesz zrobić:
Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się
Adblock Plus
Adblock
uBlock Origin
Inne
1. Kliknij ikonę Adblocka Plus w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania Ikona zasilania, by przesunął się w lewą stronę.
3. Kliknij przycisk Odśwież.
1. Kliknij ikonę AdBlocka Ikona AdBlocka w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Wybierz Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie.
3. W oknie dialogowym „Nie włączaj AdBlocka na…” wybierz Wyklucz. Ikona AdBlocka zmieni się w symbol kciuka w górę.
1. Kliknij ikonę uBlock Origin w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania. Stanie się on szary, co oznacza, że reklamy na tej stronie nie są już blokowane.
1. Kliknij ikonę rozszerzenia do blokowania reklam zainstalowanego w przeglądarce.
Zwykle znajduje się ona w prawym górnym rogu ekranu. Możesz mieć zainstalowanych kilka blokad reklam.
2. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyłączania blokad reklam wyświetlanymi na otwartej stronie.
Mogą one dotyczyć wybrania konkretnej opcji w menu lub kliknięcia określonego przycisku.
3. Odśwież stronę, postępując zgodnie z wyświetlanymi komunikatami lub klikając w przeglądarce przycisk odświeżania bądź ponownego załadowania strony.
Pociągiem Przewozów Regionalnych czyli pasażer mdlejący i rower niemieszczący się
inforail
21.08.2014 11:21
Pociągiem Przewozów Regionalnych czyli pasażer mdlejący i rower niemieszczący się
Trwa właśnie szczyt przewozowy nad polskim morzem. Jedną z najbardziej obleganych linii jest ta prowadząca z Gdyni do Helu. Ostatni długi weekend pokazał, że nie tylko PKP PLK nie poradziły sobie z remontem, ale także Przewozy Regionalne nie radzą sobie z potokami pasażerskimi. Skierowanie do obsługi tej trasy jednostek SA 138, a nawet SA 137, co prawda z doczepionym wagonem, jest pomysłem co najmniej chybionych. Zdaniem naszego informatora z Pomorskiego Oddziału Przewozów Regionalnych nie ma jednak innej opcji. Zbyt pochopne decyzje o skasowaniu większości wagonów sprawiły, że tylko jedno wakacyjne połączenie jest obsługiwane przez skład lokomotywa plus piętrowe wagony. Nota bene czynnych lokomotyw spalinowych na Pomorzu Przewozy Regionalne też nie mają za wiele i w przeciwieństwie do PKP Intercity, które za tegoroczne wakacje na linii helskiej trzeba pochwalić, nie zrobiły nic, żeby ten stan rzeczy poprawić. O ile przewoźnik z Grupy PKP wypożyczył lokomotywy od Newagu i Czeskich Kolei o tyle Przewozy Regionalne są skazane na jeżdżenie udostępnionymi przez Urząd Marszałkowski szynobusami. W ostatni długi weekend skutkowało to omdleniami pasażerów i zakończeniem podróży przez kilkanaście osób już na stacji Mrzezino. Osób, które dodajmy z Władysławowa chciały dojechać do Gdyni. Potencjał, jaki ma linia helska, zwłaszcza w sezonie letnim, skutecznie jest marnowany. Przewozy Regionalne zaś podstawianiem składów, które nie są w stanie przewieźć odpowiedniej liczby pasażerów zniechęcają do korzystania z kolei. Skutkuje to tym, że część osób przesiada się do busów bądź samochodów prywatnych w rezultacie czego od Kuźnicy aż do Redy tworzą się gigantyczne korki. Korki, które można by ominąć jadąc pociągiem, tyle że do pociągu nie da się wsiąść. I koło się zamyka.
Jeszcze kilka lat temu pociągom do Helu groziła likwidacja. Decyzja o modernizacji linii, która ślimaczy się niemiłosiernie, wyrok ten odwlekła w czasie. Brak jednak dobrej oferty pociągów regionalnych, jak wspomnieliśmy, skutecznie zniechęca do korzystania z usług kolei. Może pora już na uczciwy przetarg i wpuszczenie na Pomorze innych przewoźników, takich jak chociażby Arriva, którzy lepiej zarządzaliby taborem, oferując tym samym więcej miejsc dla pasażerów? Model wypracowany w województwie kujawsko-pomorskim przez wspomnianą Arrivę pokazuje, że jak się chcę to można. Nic jednak nie wskazuje na to, że na Pomorzu nastąpi zmiana przewoźnika. Ogłoszony niedawno przetarg na wykonywanie przewozów w kolejnym roku nie pozostawia złudzeń. Przewozy Regionalne mogą być pewne wygranej. Koleje wakacje będą zatem powtórką z rozrywki, z mdlejącymi pasażerami, płaczącymi dziećmi i rowerami, których nie można przewieźć pociągiem. Czy o to chodzi?