Pociągiem do Drzewicy
inforail
04.09.2007 09:34
Pociągiem do Drzewicy
W dniu 29 sierpnia 2007 roku, w radomskiej Delegaturze Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego, podczas konferencji prasowej, przedstawione zostały szczegółowe informacje dotyczące nowych połączeń kolejowych na trasie Radom-Drzewica, a także planowanych inwestycji w zakresie transportu kolejowego.
W spotkaniu udział wzięli: Piotr Szprendałowicz –Członek Zarządu Województwa Mazowieckiego, Grzegorz Kuciński –Członek Zarządu Spółki Koleje Mazowieckie, Dyrektor ds. Przewozów i Promocji, Czesław Sulima –Członek Zarządu Spółki Koleje Mazowieckie, Dyrektor ds. Technicznych i Rozwoju, Tadeusz Bartosiński –Zastępca Dyrektora Departamentu Nieruchomości i Infrastruktury oraz Waldemar Kordziński –Dyrektor Delegatury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Radomiu.
Dzięki decyzji Samorządu Województwa Mazowieckiego, po ponad dwuletniej przerwie, już 1 września b.r., na tory wrócą pociągi relacji Radom-Drzewica. Decyzją Samorządu Województwa Mazowieckiego, na wniosek społeczeństwa ziemi radomskiej, po ponad dwuletniej przerwie, z dniem 1 września 2007 roku, połączenie z Radomia do Drzewicy zostanie reaktywowane –powiedział Członek Zarządu Województwa Mazowieckiego –Piotr Szprendałowicz Członek Zarządu Województwa Mazowieckiego. Służyć ma ono dzieciom i młodzieży, dojeżdżającym do szkół, jak i osobom pracującym –głównie w Radomiu. Połączenie to będzie obsługiwane przez 5 par pociągów, 3 do Drzewicy i 2 do Przysuchy –mówił Szprendałowicz . Przywrócenie połączeń ułatwi też mieszkańcom powiatów radomskiego i przysuskiego podróż w kierunku Krakowa, Olsztyna i Warszawy. Rozkład jazdy został przygotowany w oparciu o konsultacje społeczne, z myślą o codziennych dojazdach do Radomia dla mieszkańców powiatów radomskiego i przysuskiego. Zamiast pociągów o przypadkowych porach i w środku nocy –tak jak to miało miejsce w okresie przed likwidacją połączenia w 2004 r. –przygotowano rozkład gwarantujący możliwość wygodnego dojazdu oraz powrotu ze szkół, uczelni i pracy w Radomiu. Podróżnym zagwarantowano również możliwość przesiadki na stacji w Radomiu do pociągów w kierunku Warszawy oraz Górnego Śląska, Krakowa, Kielc, Lublina, Olsztyna i Zakopanego. Wznowieniu kursowania pociągów towarzyszy kampania promocyjna Instytutu Rozwoju i Promocji Kolei, przygotowana we współpracy z Urzędem Marszałkowskim i Kolejami Mazowieckimi. Kampania będzie próbą aktywnego dotarcia do potencjalnych klientów. Złoży się na nią szeroka akcja plakatowa i kampania w lokalnych mediach. Podróżni dostaną także ulotki z rozkładem jazdy. Rozkład jazdy został ułożony na bazie sugestii samorządowców ziemi radomskiej –powiedział Szprendałowicz. W związku z tym, że ostateczne zdanie w tej kwestii ma PKP PLK może on ulec drobnym korektom. Ale liczymy też na sugestie pasażerów. Wspólnymi siłami może nam się udać wprowadzić korzystne dla nich poprawki.
Reaktywacja tej linii jest elementem całościowych działań samorządu wojewódzkiego. Poprzez naszą spółkę Koleje Mazowieckie staramy się rozwijać połączenia kolejowe na Mazowszu, a więc jest to działanie odmienne od tego jakie ma miejsce w większości polskich województw, w których ogranicza się liczbę połączeń. My idziemy w kierunku odwrotnym. I tak już 27 sierpnia uruchomiliśmy połączenia z Siedlec do Siemiatycz –tym samym wjeżdżamy w województwo podlaskie. W dniu 3 września natomiast pojawi się pociąg bezpośredni łączący Ostrołękę z Warszawą (więcej na ten temat: ). To wszystko jest efektem dobrej współpracy samorządów –mówił dalej Szprendałowicz. Wsłuchujemy się w potrzeby społeczności. Potwierdzeniem tego niech będą wystapienia rozmaitych stowarzyszeń, samorządów czy mieszkańców, którzy zgłaszają potrzeby związane z brakiem połączeń kolejowych. Nie pozostają one bez odpowiedzi.
Na konferencji prasowej wspomniano także o nowym taborze dla Kolei Mazowieckich. Rok 2008 będzie rokiem, w którym na mazowieckie tory wyjadą nowe pociągi –powiedział Grzegorz Kuciński –Członek Zarządu Spółki Koleje Mazowieckie. Nie jak to miało miejsce dotychczas remontowane, a zupełnie nowe, zakupione przez samorząd województwa mazowieckiego. Takie pociągi będą jeździły również do Radomia.
Czy nowe połączenie będzie opłacalne? Ani miesiąc ani dwa nie dadzą nam odpowiedzi, czy pasażerowie będą chcieli korzystać z nowego połączenia Radom –Drzewica –tłumaczył Kuciński. Będą prowadzone analizy i pomiary potoków pasażerskich. Chcemy, aby tych podróżnych było jak najwięcej, a to możemy osiągnąć dzięki dobrej ofercie. W tym celu będziemy starali się modyfikować rozkład jazdy –zakończył Kuciński. Czy nowe połączenie przypadnie do gustu podróżnym –o tym przekonamy się już niebawem…
Do Drzewicy pociągi będą odjeżdżać ze stacji w Radomiu o godz.: 10.51 (w Drzewicy o 12.04), 16.22 (17.37), 20.15 (21.30);do Przysuchy zaś o: 7.52 (w Przysusze o 8.43) i 13.58 (14.48). Z Drzewicy do Radomia odjadą o 5.55 (w Radomiu o 7.06), 12.13 (13.22), 18.10 (19.21), natomiast z Przysuchy o 8.56 (w Radomiu o 9.46) oraz o 14.55 (15.43). Bilet z Radomia do Drzewicy na pociągi osobowe kosztuje 10 zł, miesięczny 200 zł, miesięczny dla młodzieży szkolnej 102 zł.
Pierwszy pociąg do Drzewicy odjechał w sobotę –1 września 2007 roku o godzinie 10:51. Przejazd nim był bezpłatny. Był to pierwszy akcent szerokiej kampanii promocyjnej, zorganizowanej przez Stowarzyszenie „Kocham Radom”i Klubem Miłośników Kolei.
Po linii do Drzewicy przyszła kolej na tę do Tomaszowa Mazowieckiego. Chcemy aby linia Radom –Tomaszów, będąca fragmentem szlaku Lublin –Łódź była obsługiwana na poziomie europejskim –mówi Łukasz Zaborowski –Członek Stowarzyszenia „Kocham Radom”. W tej chwili jakość tej obsługi pozostawia wiele do życzenia. Zdaniem Zaborowskiego wynika to z polityki Spółki PKP Przewozy Regionalne. Chcemy też aby relacja pociągu Wieniawski została wydłużona do Szczecina –mówią członkowie Stowarzyszenia.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024