Pociągi z Torunia do Grudziądza pojadą 20 minut krócej

inforail
05.06.2014 12:46

Jeszcze w tym roku na linii Toruń –Grudziądz pasażerowie pojadą szybciej i wygodniej –poinformował Maciej Dutkiewicz z PKP PLK. Wzrośnie także poziom bezpieczeństwa. Część prac na odcinku Grudziądz –Chełmża zakończyła się w połowie maja. Na kilku stacjach i przystankach podróżni już korzystają 
z nowych peronów. Jak informują PKP PLK wymiana torów, rozjazdów, czy remont urządzeń sterowania ruchem usprawni ruch kolejowy na odcinku z Chełmży do Grudziądza. Na 9 przejazdach kolejowych zostanie uruchomiona automatyczna sygnalizacja ostrzegająca kierowców przed nadjeżdżającym pociągiem.

Szlak Grudziądz –Chełmża (foto: PKP PLK)Szlak Grudziądz –Chełmża (foto: PKP PLK)Szlak Grudziądz –Chełmża (foto: PKP PLK)Szlak Grudziądz –Chełmża (foto: PKP PLK)
W ramach prac na linii wyremontowano już perony w Chełmży, Wrocławkach, Firlusie, Kornatowie i Wałdowie Szlacheckim. Są wyższe, co pozwala pasażerom wygodniej wsiadać do pociągów. Dzięki budowie pochylni mogą z nich korzystać także niepełnosprawni. Prace modernizacyjne wiążą się również z budową nowych wiat, ławek i gablot z rozkładami jazdy.
W połowie maja PLK oddała do eksploatacji odcinek pomiędzy Kornatowem a Wałdowem Szlacheckim. Rozpoczęły się kolejne prace torowe na stacji Grudziądz Mniszek. Powstaje też nowy peron. Dalsze prace będą się koncentrowały na odcinku między Grudziądzem Mniszkiem a Grudziądzem oraz na stacji Grudziądz. Rewitalizowaną trasę między Toruniem a Grudziądzem przemierza codziennie kilkanaście pociągów regionalnych. Inwestycja pozwoli zwiększyć przepustowość linii, co umożliwi przewoźnikom uruchomienie dodatkowych połączeń.
Szlak Grudziądz –Chełmża (foto: PKP PLK)Szlak Grudziądz –Chełmża (foto: PKP PLK)Szlak Grudziądz –Chełmża (foto: PKP PLK)
Zakończenie prac o wartości 78 mln zł na odcinku pomiędzy Chełmżą a Grudziądzem planowane jest na listopad 2014. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują rewitalizację dalszego odcinka od Grudziądza do Malborka. 
Jeszcze w tym roku PLK zakończą prace nad studium wykonalności dla tego odcinka.
Inwestycja w liczbach:
Ułożono: 53 km szyn, 40 tys. podkładów
Wysypano: 46 tysięcy ton tłucznia