Pociągi wróciły na trasę Dęblin – Radom. Po ponadrocznej przerwie…
Od niedzieli zDęblina do Radomia będzie można bezpośrednio dojechać koleją. Po ponadrocznejprzerwie pociągi wracają na odcinek Dęblin – Bąkowiec; zniesiona zostajezastępcza komunikacja autobusowa, wprowadzona ze względu na modernizację stacjiw Dęblinie.
Rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych Karol Jakubowskipoinformował, że modernizacja stacji kolejowej w Dęblinie to jeden etapówmodernizacji trasy z Lublina do Warszawy.
W ramach prac do tej pory zmodernizowano dwa perony nastacji w Dęblinie, a trzeci zostanie oddany do użytku w czerwcu. „Pozakończeniu modernizacji pasażerowie będą mogli korzystać z trzech wygodnychperonów wyposażonych w funkcjonalne wiaty, ławki i tablice z rozkładamijazdy” – powiedział Jakubowski. Perony mają być dostosowane do potrzebosób niepełnosprawnych.
W Dęblinie dobiega też końca pierwszy etap przebudowy układutorowego po zachodniej stronie stacji. Zakończyła się budowa torów na wiadukciekolejowym nad ul. Balonna. Pierwszym torem jeżdżą już składy towarowe, ułożonoszyny drugiego toru. Zakończył się montaż sieci trakcyjnej.
Zdaniem rzeczniczka PKP PLK przebudowany wiadukt umożliwisprawny i szybki przejazd pociągów. „Korzyści z przebudowy odczująkierowcy. Obiekt został podwyższony i poszerzony, co zapewni płynny, dwustronnyruch, który do tej pory odbywał się naprzemiennie” – zaznaczył Jakubowski.Dodał, że otwarcie drogi pod wiaduktem nastąpi na początku czerwca. Pomodernizacji pociągi na odcinku Pilawa – Dęblin – Lublin pojadą z prędkością160 km/h.
Jednym z najbardziej skomplikowanych technicznie zadań namodernizowanej trasie Warszawa – Lublin jest – w ocenie rzeczniczka – trwającabudowa kolejowej przeprawy nad rzeką Wieprz. „Gotowe są już obiebliźniacze konstrukcje o długości 170 m i szerokości 22 m, które zostaływsunięte na podpory za pomocą specjalnych siłowników” – powiedziałJakubowski.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Od ubiegłego roku po jednej z nich jeżdżą ciężkie składytowarowe obsługujące m.in. Zakłady Azotowe w Puławach. Drugi obiekt zostanieoddany do użytku wraz z jednym torem na odcinku Dęblin – Lublin na jesieni.
Modernizacja linii kolejowej nr 7 jest największym projektemw Krajowym Programie Kolejowym. Wartość projektu przekracza 3,4 mld zł, z czegokwota dofinansowania unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowiskoto ponad 2,9 mld zł. Prace zostaną zrealizowane do 2022 roku.
„