Pociągi wrócą na trasę Grodzisk Maz. – Warszawa. Ale bez zatrzymań w Pruszkowie
Do 3 wrześniazakończą się zasadnicze prace związane z budową torów na trasie WarszawaZachodnia – Grodzisk Mazowiecki. Wówczas zaczną się jazdy próbne pociągów –poinformowały PKP PLK.
Dla pasażerów rozkładowe kursy rozpoczną się 24 września.Pociągi zatrzymają się na wszystkich przystankach z wyjątkiem Pruszkowa, gdzieprowadzone będą jeszcze prace na peronie.
Spółka podała, że zgodnie z deklaracjami w połowie lipcainwestor, PKP Polskie Linie Kolejowe i wykonawca modernizacji GrodziskMazowiecki – Warszawa, firma Intercore przeanalizowali status prac na linii.Wykonawca zobowiązał się, że najważniejsze, także niezbędne dodatkowe prace,umożliwiające powrót pociągów na linię, zostaną wykonane do 3 września.Równocześnie rozpoczną się odbiory infrastruktury oraz jazdy testowe.Przywrócenie rozkładowego ruchu planowane jest 24 września.
Do 24 września, czyli do przywrócenia ruchu pociągów nalinii aglomeracyjnej utrzymana zostanie dotychczasowa zastępcza komunikacjaautobusowa i bezpośrednie połączenia Kolei Mazowieckich z Warszawy Zachodniejdo Grodziska Mazowieckiego po linii dalekobieżnej.
Od 24 września pociągi na linii grodziskiej będą jeździły zprędkością 80 km/h. Kontynuowane będą prace wykończeniowe na peronach i wprzejściach podziemnych. We Włochach, Ursusie, Piastowie, Parzniewie, Brwinowiei Milanówku uruchomione zostaną tymczasowe, bezpieczne dojścia do peronów wpoziomie szyn. Rozkład jazdy będzie uwzględniał takie rozwiązanie. Na stacji wPruszkowie będzie jeszcze szeroki zakres prac. Roboty będą obejmowały peron iwiatę oraz przejście podziemne. Po ich zakończeniu, otwarty będzie peron idrugi tor.
Termin wznowienia ruchu pociągów na modernizowanej liniiGrodzisk Mazowiecki – Warszawa warunkują niezbędne, dodatkowe prace przylikwidacji ponad 100 „kolizji”, czyli przebudowa niezidentyfikowanychsieci elektrycznych, telekomunikacyjnych, kanalizacyjnych, które zostałyodkryte w trakcie modernizacji.
Wykonawca musiał także zmienić plany ze względu na rozbiórkęwiaty do tunelu oraz klatek schodowych w części przejścia w Pruszkowie.Konieczne były zgody konserwatora zabytków i pozwolenia na rozbiórkę.Dodatkowych prace wymagała zabytkowa tablica z rozkładem na stacji WarszawaWłochy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Aktualne prace nalinii 447
Jak podały PKP PLK obecnie prace prowadzone są naprzystankach i stacji w Pruszkowie. Widać konstrukcje nowych peronów. Układanajest nowa nawierzchnia, instalowane są słupy oświetleniowe, systemynagłaśniające. Trwa przebudowa przejść podziemnych i dostosowywania ich dopotrzeb osób o ograniczonej mobilności.
W Parzniewie jest już nowy przystanek, na którym rozpoczynasię budowa wiaty. W Pruszkowie postępują prace przy budowie tunelu drogowego,który umożliwi lepszą komunikacje w mieście i zwiększy bezpieczeństwo. Ułożonezostały już nowe tory oraz zainstalowane słupy pod nową sieć trakcyjną. Trwamontaż nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
„