Pociągi wracają na trasę Warszawa ? Białystok. Co dalej?
Już od połowy grudnia na trasę z Warszawy do Białegostokuwracają bezpośrednie połączenia. Jak informują PKP PLK dzięki dwutorowemuzamknięciu odcinka linii Rail Baltica pomiędzy Tłuszczem a Sadownem udało sięznacząco skrócić najbardziej uciążliwy dla pasażerów etap prac. Narodowyzarządca infrastruktury, zgodnie z ubiegłorocznymi deklaracjami, wznowi ruch najednym z najważniejszych szlaków kolejowych w Polsce.
PKP PLK przypominają, że aby przyspieszyć prace, odpaździernika 2014 r. całkowicie wstrzymano ruch i wprowadzono komunikacjęzastępczą na odcinku Tłuszcz ? Łochów, a następnie od stycznia br. na odcinkuŁochów ? Sadowne. Zamknięcie linii pozwoliło skrócić czas robót o 10 miesięcy.Teraz pociągi wracają na trasę. Będą jeździły mi.in. po nowym moście nad rzekąLiwiec.
Modernizacja linii Rail Baltica na odcinku z WarszawyRembertowa do Sadownego, to jedna z najważniejszych inwestycji realizowanychobecnie na polskich torach przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Obejmujeunowocześnienie 15 przystanków i 4 stacji, zmodernizowanie 66 km liniikolejowej oraz budowę lub modernizację 60 obiektów inżynieryjnych, m.in.mostów, wiaduktów czy tuneli.
Prace pomiędzy Tłuszczem a Sadownem weszły obecnie w ostatnietap realizacji, związany głównie z ukończeniem elementów infrastruktury. Nastacji w Tłuszczu, gdzie od połowy grudnia pasażerowie skorzystają z pierwszegonowego peronu, trwa budowa dwóch kolejnych peronów oraz przejścia podziemnego,które zastąpi dotychczasową kładkę. Przebiega ono pod wszystkimi 9 torami,łącząc dwie strony miasta.
We wrześniu rozpoczęła się modernizacja w Zielonce iWołominie oraz na szlaku pomiędzy miastami. W miejsce starych peronów,wybudowane zostaną nowe. Obie stacje zyskają też nowe budynki nastawni. Dużymudogodnieniem dla mieszkańców będzie wybudowanie bezkolizyjnych skrzyżowań drógz linia kolejową. W Wołominie przy ul. Sasina i Al. Niepodległości oraz wZielonce przy ul. Kolejowej rozpoczęła się budowa tuneli drogowych. Noweobiekty, oprócz zwiększenia bezpieczeństwa, poprawią płynność ruchu i znacznieusprawnią komunikację w obu miastach. W ramach budowy 150-metrowego tunelu wZielonce powstaną dwa pasy ruchu o szerokości 3 m każdy, chodnik dla pieszych iścieżka rowerowa. Długość tunelu w Wołominie przy ul. Sasina to 135 m, a przyAl. Niepodległości 232 m. Obiekty będą posiadać po dwa pasy ruchu i chodnikidla pieszych, a tunel przy ul. Sasina ? dodatkowo również ścieżkę rowerową. Naodcinku od Zielonki do Wołomina Słonecznej, bardzo istotnego ze względu na dużyruch aglomeracyjny, zostanie wybudowana dodatkowa para torów. Pozwoli to narozdzielenie ruch pociągów dalekobieżnych i podmiejskich.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
? Po zakończeniu wszystkich prac pasażerowie będą moglikorzystać z nowych, wygodnych peronów na stacjach i przystankach wzdłuż trasy.Podniesie się znacząco standard obsługi i estetyka, za sprawą nowych wiat,ławek, elementów małej architektury, nie zabraknie też systemu dynamicznejinformacji pasażerskiej. Perony zostaną także dostosowywane do potrzeb osób oograniczonej mobilności. Ponadto w okolicach przejazdu kolejowego w Rembertowiewybudowany został zupełnie nowy przystanek Warszawa Mokry Ług, który będziedogodnym punktem przesiadkowym dla mieszkańców okolicznych osiedli ? mówi JerzyKorzeniowski, dyrektor projektu, PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Łączna wartość inwestycji wyniesie ponad 2 mld zł. Wraz zpodwyższeniem komfortu i bezpieczeństwa, możliwe będzie zwiększenie prędkościpociągów osobowych i towarowych, a co za tym idzie ? skrócenie czasu przejazdu.Podróżowanie stanie się bardziej komfortowe, pasażerowie zyskają atrakcyjnepołączenia aglomeracyjne i dalekobieżne.
„