Pociągi wracają na trasę Lublin-Wilkołaz
Od niedzieliprzywrócony zostaje ruch pociągów na trasie Lublin-Wilkołaz, częścimodernizowanej linii z Lublina do Stalowej Woli w Podkarpackiem – poinformowaław komunikacie spółka PKP PLK.
Poprawi się komfort pasażerów na tej trasie, zapewnią gozmodernizowane perony w Krężnicy Jarej, Majdanie, Niedrzwicy Kościelnej,Leśniczówce i Wilkołazie Wieś. Na peronach przygotowano nowe ławki, wiaty,oświetlenie, lepszą informację dla pasażerów. Łatwiejsze będzie wsiadanie iwysiadanie do pociągów, perony są wyższe, dostosowane do potrzeb osób oograniczonych możliwościach poruszania się.
Na odcinku Wilkołaz-Kraśnik prowadzone będą jeszcze pracezwiązane z zapewnieniem bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Wyjątkowo wysokietemperatury uniemożliwiły wykonawcy zakończenie robót związanych z wymianą szynoraz regulacją toru. Ruch pociągów na tym odcinku ma być przywrócony od 13września tego roku. Dostępne będą wówczas zmodernizowane perony w Pułankowicachi Kraśniku.
Między stacją Lublin Zemborzyce a Kraśnikiem, na 36 kmtrasy, ułożono nowe tory i podkłady. Postawiono konstrukcje dla siecitrakcyjnej. Na ośmiu skrzyżowaniach z drogami sukcesywnie uruchamiana będziesygnalizacja. Prace remontowe objęły siedem mostów, trzy wiadukty i 25przepustów. Po zakończeniu wszystkich robót pociągi będą mogły jeździć tą trasąz prędkością 120 km na godzinę.
Od 2 września tego roku rozpoczną się prace na odcinkuKraśnik – Zaklików o długości 35 km. Roboty obejmą modernizację torów irozjazdów, obiektów inżynieryjnych, peronów, urządzeń sterowania ruchemkolejowym oraz budowę sieci trakcyjnej. Na czas modernizacji przewoźnicywprowadzą autobusową komunikację zastępczą: na odcinku Wilkołaz – Kraśnik –Zaklików od 2 września do 13 września, zaś między Kraśnikiem a Zaklikowem od 13września do stycznia przyszłego roku.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Modernizacja około stukilometrowej linii kolejowejLublin-Stalowa Wola ma zakończyć się w 2019 r. Zostanie ona zelektryfikowana,zwiększy się bezpieczeństwo. Czas podróży z Lublina do Rzeszowa będzie krótszyo 20 minut. Koszt inwestycji to 367 mln zł, a dofinansowanie z unijnegoProgramu Operacyjnego Polska Wschodnia – 311,9 mln zł.
Odcinek Lublin-Stalowa Wola jest częścią kolejowejMagistrali Wschodniej, czyli koncepcji modernizacji linii łączących: Olsztyn,Białystok, Lublin, Rzeszów i Kielce. Ma też ona łączyć kluczowe szlaki kolejoweo charakterze międzynarodowym, poprawiając dostępność komunikacyjną wschodniejczęści kraju.
„