Pociągi pojadą do portu w Gdańsku z prędkością 100 km/h
inforail
13.08.2014 11:40
Pociągi pojadą do portu w Gdańsku z prędkością 100 km/h
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na budowę i remont linii kolejowej do gdańskiego portu. Prace te wykona wybrane w przetargu hiszpańskie konsorcjum firm: Dragados Spółka Akcyjna, pełniąca obowiązki lidera oraz Vias Y Construcciones Spółka Akcyjna i Electren Spółka Akcyjna. Wartość umowy to 312 512 021,10 PLN łącznie z VAT. W przetargu startowało trzech oferentów. Jedyne kryterium wyboru stanowiła cena.
Zasadnicze roboty budowlane dla linii kolejowej nr 226 w ramach unijnego „Projektu poprawy dostępu kolejowego do Portu Gdańsk (most + dwutorowa linia kolejowa)”obejmują odcinek od głowicy wyjazdowej stacji Pruszcz Gdański (tor nr 201 od km 3,100, tor 202 od km 1,329) do głowicy wjazdowej stacji Gdańsk Port Północny (do km 13,550). Modernizacja ma za zadanie dostosowanie linii kolejowej nr 226 do warunków technicznych wynikających z umowy AGTC (o głównych międzynarodowych liniach kolejowych transportu kombinowanego), tj. prędkości pociągów do 100 km/h, dopuszczalnego nacisku na oś do 221 kN oraz nacisku liniowego 8,0t/m.
Zakres zasadniczych robót budowlanych obejmuje:
a) modernizację infrastruktury linii kolejowej nr 226 w tym:
—układów torowych stacji i szlaków (nawierzchni torowej z poprawą geometrii toru, podtorza, odwodnienia),
—sieci trakcyjnej, układów zasilania 3 kV prądu stałego wraz z urządzeniami dotyczącymi bezpośrednio sieci trakcyjnej (zasilacze, połączenia powrotne i sterowanie lokalne odłączników sieci trakcyjnej wraz z elementami sterowania zdalnego),
—linie potrzeb nietrakcyjnych, sieci i urządzenia elektroenergetyki kolejowej SN i NN,
—modernizację przejazdów kolejowych wraz z budową dróg dojazdowych i likwidacją wytypowanych przejazdów,
—modernizację istniejących obiektów inżynierskich,
—budowę nowych nastawni – Gdańsk Olszynka i Gdańsk Port Północny,
—rozbiórkę istniejących nastawni i obiektów kubaturowych,
—małą architekturę,
—obiekty ochrony środowiska,
—likwidację kolizji pozostałych elementów infrastruktury nie kolejowej z modernizowaną infrastrukturą kolejową.
b) budowę nowego dwutorowego stałego mostu kolejowego przez Martwą Wisłę w Gdańsku oraz rozbiórkę istniejącego kolejowego mostu jednotorowego przez Martwą Wisłę.
c) przebudowę linii kolejowej nr 965 Wisła Most –Gdańsk Kanał Kaszubski do km 0,550, oraz linii kolejowej nr 846 Wisła Most –Gdańsk Grobla do km 0,610.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024