Pociągi PKP Intercity nie pojadą linią nr 62
Aktualnie wMinisterstwie Infrastruktury nie są rozważane warianty budowy ofertydalekobieżnych połączeń kolejowych realizowanych jako przewozy o charakterzeużyteczności publicznej z wykorzystaniem linii kolejowej nr 62 – poinformował wiceministerinfrastruktury Andrzej Bittel.
Jak wskazał biorąc pod uwagę czas przejazdu na tej linii,nie jest on atrakcyjny w porównaniu do równoległych tras.
Jednocześnie zapewnił, że Ministerstwo Infrastruktury dostrzegapotrzebę podejmowania zintensyfikowanych działań na rzecz likwidacji tzw. plamkomunikacyjnych w całej Polsce. Jednakże zgodnie z ustawą z dnia 16 grudnia2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym, która określa kompetencje poszczególnychorganizatorów publicznego transportu zbiorowego, organizacja przewozówkolejowych na linii nr 62 na odcinku Bukowno-Olkusz-Wolbrom-Charsznica-Kozłównależy do zadań Marszałka Województwa Małopolskiego i powinna stanowićuzupełnienie oferty międzywojewódzkich połączeń kolejowych będących w gestiiministra właściwego do spraw transportu.
Dodatkowo wskazał, że włączenie Olkusza do siatki połączeń dalekobieżnychplanowane jest w ramach komponentu kolejowego Centralnego Portu Komunikacyjnego.Szprycha nr 7 linii kolei dużych prędkości ma prowadzić przez Olkusz, gdziebyłaby zlokalizowana stacja kolejowa. Powstanie wówczas równoległy ciąg komunikacyjnybędący przedłużeniem CMK na południe i umożliwiający skrócenie czasu przejazdu zWarszawy do Katowic i Krakowa (w obu relacjach do ok. 1,5 godz.). Stacja tazwiększy dostępność transportową zachodniej Małopolski, w tym zapewnił obsługękomunikacyjną Olkusza.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W ocenie resortu infrastruktury mieszkańcy województwamałopolskiego korzystający z połączeń kolejowych przebiegających po liniikolejowej nr 62 przez Bukowno-Olkusz-Wolbrom powinni mieć zapewniony odpowiednidostęp do transportu kolejowego zagwarantowany poprzez działania właściwegoterytorialnie organizatora pasażerskich przewozów wojewódzkich.
„