TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Pociągi PKP Intercity do Budapesztu przez Bratysławę przynoszą straty
Pociągi PKP Intercity do Budapesztu przez Bratysławę przynoszą straty
inforail
26.02.2013 11:05
Pociągi PKP Intercity do Budapesztu przez Bratysławę przynoszą straty
Słowackie koleje, podobnie jak polskie, zanotowały w 2012 roku spadek liczby przewiezionych pasażerów. Dane jakie przedstawiły ZSSK nie są jednak aż tak złe, ponieważ udało się poprawić zyski. W 2012 roku z usług słowackiego przewoźnika skorzystało 43,45 mln pasażerów, co oznacza spadek, w porównaniu z rokiem 2011, o 2,5 mln (-5,5%). Przewoźnik szacuje, że liczba ta zostanie utrzymana w roku bieżącym, chcąc przewieźć około 43,5 mln osób. Dla porządku dodajmy, że w roku 2011 z usług ZSSK skorzystało 45,96 mln osób. Mimo to przychody przewoźnika z przewozów osobowych wzrosły o 6,86%, tj. o ponad 89 mln euro.
Spadek liczby przewiezionych pasażerów przewoźnik tłumaczy wyodrębnieniem przewozów w Tatrach, które są obecnie realizowane przez Tatranske elektricke železnice, kursujące na liniach z Popradu przez Stary Smokowiec do Szczyrbskiego Jeziora oraz ze Starego Smokowca do Tatrzańskiej Łomnicy, a także przejęciem, od 4 marca 2012 roku, przez prywatnego przewoźnika RegioJet, obsługi linii Bratysława –Komárno. Pozytywnie oceniana jest natomiast zmiana taryfy przewozowej, która, zdaniem przewoźnika, ułatwia podróż, jest prostsza i korzystniejsza dla pasażera. Dalsze zmiany taryfy w roku bieżącym nie są przewidziane, gdyż aktualnie obowiązujące ceny biletów wychodzą naprzeciw aktualnej sytuacji ekonomicznej i możliwościom pasażerów –zaznacza rzeczniczka prasowa ZSSK Slavomíra Šubrtová. Podkreślenia wymaga natomiast fakt, iż omówione powyżej dane nie obejmują pociągów uruchamianych na terenie Słowacji przez polskiego przewoźnika –PKP Intercity. Jak informują ZSSK są to połączenia komercyjne. Nieoficjalnie wiadomo jednak, że przynoszą one straty. Taka też sytuacja miała miejsce w roku 2012. Przypomnijmy, że z Warszawy przez Bratysławę kursują pociągi do Budapesztu (EC oraz TLK). Jakiego rzędu są to straty tego przewoźnik nie ujawnia.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024