Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pociągi PKP Intercity do Budapesztu przez Bratysławę przynoszą straty

inforail
26.02.2013 11:05
Słowackie koleje, podobnie jak polskie, zanotowały w 2012 roku spadek liczby przewiezionych pasażerów. Dane jakie przedstawiły ZSSK nie są jednak aż tak złe, ponieważ udało się poprawić zyski. W 2012 roku z usług słowackiego przewoźnika skorzystało 43,45 mln pasażerów, co oznacza spadek, w porównaniu z rokiem 2011, o 2,5 mln (-5,5%). Przewoźnik szacuje, że liczba ta zostanie utrzymana w roku bieżącym, chcąc przewieźć około 43,5 mln osób. Dla porządku dodajmy, że w roku 2011 z usług ZSSK skorzystało 45,96 mln osób. Mimo to przychody przewoźnika z przewozów osobowych wzrosły o 6,86%, tj. o ponad 89 mln euro.
Słowackie koleje zanotowały w 2012 roku spadek liczby przewiezionych pasażerów
Spadek liczby przewiezionych pasażerów przewoźnik tłumaczy wyodrębnieniem przewozów w Tatrach, które są obecnie realizowane przez Tatranske elektricke železnice, kursujące na liniach z Popradu przez Stary Smokowiec do Szczyrbskiego Jeziora oraz ze Starego Smokowca do Tatrzańskiej Łomnicy, a także przejęciem, od 4 marca 2012 roku, przez prywatnego przewoźnika RegioJet, obsługi linii Bratysława –Komárno. Pozytywnie oceniana jest natomiast zmiana taryfy przewozowej, która, zdaniem przewoźnika, ułatwia podróż, jest prostsza i korzystniejsza dla pasażera. Dalsze zmiany taryfy w roku bieżącym nie są przewidziane, gdyż aktualnie obowiązujące ceny biletów wychodzą naprzeciw aktualnej sytuacji ekonomicznej i możliwościom pasażerów –zaznacza rzeczniczka prasowa ZSSK Slavomíra Šubrtová.  Podkreślenia wymaga natomiast fakt, iż omówione powyżej dane nie obejmują pociągów uruchamianych na terenie Słowacji przez polskiego przewoźnika –PKP Intercity. Jak informują ZSSK są to połączenia komercyjne. Nieoficjalnie wiadomo jednak, że przynoszą one straty. Taka też sytuacja miała miejsce w roku 2012. Przypomnijmy, że z Warszawy przez Bratysławę kursują pociągi do Budapesztu (EC oraz TLK). Jakiego rzędu są to straty tego przewoźnik nie ujawnia.