Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pociągi pasażerskie (na razie) nie wrócą na trasę Bytom – Gliwice

inforail
11.04.2018 09:47

Planowana inwestycjaPKP Polskie Linie Kolejowe polepszy komunikację między Gliwicami a Bytomiem, narazie jednak tylko dla pociągów towarowych – poinformował gliwicki UrządMiasta.

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiło przetarg na rewitalizacjetorów między innymi na odcinku Gliwice – Bytom. Jego rozstrzygnięciezaplanowane jest na połowę maja. Modernizacja ma przede wszystkim skrócić czasprzewozu towarów.

Cały projekt, który dotyczy również prac na odcinkachChorzów Stary – Mysłowice oraz Dorota – Mysłowice Brzezinka ma kosztować 350milionów złotych. Na prawie pięćdziesięciokilometrowym odcinku wymienionezostaną tory, kompleksowo przebudowana zostanie sieć trakcyjna, zmodernizowanezostanie 78 rozjazdów, a na 5 przejazdach kolejowych ma być zapewnione większebezpieczeństwo.

Ruch pasażerski na odcinku z Gliwic do Bytomia funkcjonowałdo 2001 roku. Później wznawiano go dwukrotnie – w 2008 i 2013r. Za każdym razemjednak połączenia nie cieszyły się popularnością wśród pasażerów, a pociągi świeciłypustkami. Ostatecznie połączenie zlikwidowano w 2014 roku.

Obecnie na tej trasie odbywa się tylko ruch towarowy. I takna razie pozostanie. Brak infrastruktury – to główny powód, dla którego pozakończonej rewitalizacji, z trasy nie będą korzystały pociągi pasażerskie.Wyjątkowo może się to zdarzyć jedynie w ramach komunikacji zastępczej, kiedy zpowodu awarii trakcji w innych miejscach, wypadków czy innych zdarzeń, odcinekmiędzy tymi dwoma miastami traktowany będzie jako linia objazdowa.

Czy Koleje Śląskie rozważają stałe przywrócenie połączeńmiędzy Gliwicami a Bytomiem? Zinformacji przekazanych Magdalenę Iwańską, rzecznika prasowego Kolei Śląskich,wynika, że tak. – Warto przy tym jednak zwrócić uwagę, że oprócz prac torowychniezbędne byłoby również w niektórych przypadkach nowe umiejscowienieprzystanków, tak aby ich lokalizacja była dopasowana do potrzeb mieszkańców igłównych generatorów ruchu – mówi Magdalena Iwańska. – Dodatkowo zasadna byłabyrównież integracja z innymi środkami transportu publicznego, tak aby naprzykład autobusy uzupełniały rozkład jazdy pociągów. Obecnie nie jesteśmy w stanie powiedzieć, kiedyuruchomienie połączeń na tej relacji mogłoby nastąpić – dodaje.

Zakończenieinwestycji PKP PLK planowane jest na 2023 r.