Pociągi na trasie Tunel – Sosnowiec przyśpieszą dwukrotnie

inforail
26.10.2018 08:57

PKP Polskie LinieKolejowe prowadzą inwestycje na linii Tunel – Sosnowiec za 190 mln zł. Nawetdwukrotnie szybciej pojadą pociągi pasażerskie i towarowe.

Jak podała spółka podróżni zyskają wygodniejsze przystanki istacje. Będzie bezpieczniej na przejazdach kolejowo-drogowych. Inwestycje finansowanesą z budżetu państwa. PLK na małopolskim odcinku Tunel – Charsznica – Wolbrom –Jaroszowiec Olkuski realizują prace za 150 mln zł, a od strony Śląska za 40 mlnzł na odcinku Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – Dąbrowa Górnicza Wschodnia.

Od sierpnia toczą się prace na odcinku Charsznica – Wolbrom– Jaroszowiec Olkuski. To zadanie za ponad 132 mln zł. Ważnym efektem będzielepszy standard obsługi pasażerów. Z myślą o podróżnych zmieniana jest stacjaWolbrom. Rozebrano już tor. Będzie nowy peron oraz przejście pod torami, które zastąpidotychczasową kładkę. Nowy obiekt poprawi dostęp do pociągów i zwiększy poziombezpieczeństwa. Zastosowanie wind, ułatwi dostęp do peronu osobom oograniczonej możliwości poruszania się.

Podróżni wygodniej wsiądą do pociągów także naprzebudowanych przystankach: Gajówka, Jeżówka, Zarzecze, Chrząstowice Olkuskie.Będą tam nowe perony, przystosowane do obsługi wszystkich podróżnych,lepiej oznakowane oraz z dobrą informacjąpasażerską. Poza przystankami wymieniane są tory, rozjazdy i elementy siecitrakcyjnej. Przebudowa objęła urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

W październiku rozpoczęła się także wymiana torów na odcinkuTunel – Charsznica – Wolbrom, to projekt za 17 mln zł. Do końca roku zaplanowanowymianę szyn w jednym z dwóch torów między Tunelem a Charsznicą.

Łącznie na trasie Tunel – Jaroszowiec Olkuski, PLK wymienią39 km torów, sieć trakcyjną na długości 20 km a także naprawią 22 obiektyinżynieryjne. Nowa infrastruktura pozwoli zwiększyć prędkość pociągów miejscaminawet z 40 do 120 km/h.

Bezpieczniej przez przejazdy

Ważnym elementem inwestycji na odcinku Charsznica – Wolbrom– Jaroszowiec Olkuski jest modernizacja 6 przejazdów. Zwiększy to poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym.Na przejeździe w Kalisiu koło Wolbromia wykonawca już wymienił szyny izamontował gumowe płyty przejazdowe wjednym torze. Do końca roku cały przejazd będzie przebudowany. Kierowcy łatwieji ciszej przekroczą skrzyżowania drogi ztorami. Podobne prace wykonane będą także na 5 przejazdach w gminie Wolbrom(Jeżówka, Wolbrom, Zarzecze, Chrząstowice).

Kontynuacja prac natrasie z Tunelu do Sosnowca

Inwestycje na linii z Tunelu do Sosnowca nr 62, pozytywniewpływają na przejazd pociągów pasażerskich oraz towarowych z Małopolski naŚląsk. Zwiększa się poziom bezpieczeństwa, a przebudowa peronów poprawiaobsługę podróżnych. Poza realizowanym obecnie projektami na małopolskim odcinkutrasy, już w latach 2016 – 2018 wykonanoroboty na szlakach Olkusz – Bukowno i Bukowno – Sławków za ponad 40 mln zł. NaŚląsku wykonano prace za 49 mln zł na odcinku Sosnowiec Główny – DabrowaGórnicza Strzemieszyce.

Zadania realizowane są w ramach projektu:” Prace na liniachkolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel – Bukowno – Sosnowiec Płd.”,szacowanego prawie na 295 mln zł. Pracezaplanowano do końca 2020 r.