Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pociągi Kolei Śląskich w dawnej bazie PR

inforail
29.11.2016 16:12

Pociągi samorządowychKolei Śląskich po raz pierwszy planowo skorzystały we wtorek z zaplecza byłejbazy śląskiego zakładu Przewozów Regionalnych w Katowicach. Spółka przenosi tamswoją bazę taborową z miejscowości Łazy; wkrótce przeniesie też administrację.

To część projektu mającego sprzyjać większej efektywnościzarządzania taborem i obniżeniu kosztów operacyjnych tego przewoźnika. Wśródkorzyści ze zlokalizowania w jednym miejscu, w centrum regionu, kompleksowegozaplecza utrzymaniowo-naprawczego jest m.in. uporządkowanie i ograniczenie liczbyprzejazdów technicznych.

Jak poinformował PAP we wtorek rzecznik spółki MichałWawrzaszek, tego dnia po raz pierwszy do bazy przy Raciborskiej zjechałypociągi kończące kursy w Katowicach. Oznacza to m.in., że coraz mniej pociągówKŚ w przerwach między kursami będzie stało na doraźnie wolnych torach wokółkatowickiego dworca.

Na drugą połowę dnia zaplanowano w Katowicach równieżpierwsze przeglądy pociągów KŚ. „Baza przy ul. Raciborskiej będziedocelowym miejscem obsługi i napraw wszystkich naszych na co dzień używanychpojazdów. Dlatego już systematycznie od pewnego czasu rezygnujemy z Łaz” -zaznaczył Wawrzaszek.

W bazie przy Raciborskiej na razie ma znaleźć się ręcznamyjka. Podnoszony przez wielu pasażerów problem brudnych często z zewnątrzpociągów Kolei Śląskich ma docelowo rozwiązać zautomatyzowana myjnia. Wedługrzecznika ma ona zacząć działać w katowickiej bazie w perspektywie kilkunastutygodni, może paru miesięcy.

Na razie trwają też remonty znajdujących się przy ul.Raciborskiej pomieszczeń administracyjnych. „Zakładamy, że z pomieszczeńna katowickiej ul. Wita Stwosza i przy ul. Kościuszki, gdzie mamy teraz częśćadministracyjną, przeniesiemy się na Raciborską do końca stycznia” -zasygnalizował rzecznik KŚ.

Umowę dzierżawy byłej bazy śląskiego zakładu PrzewozówRegionalnych w Katowicach Koleje Śląskie podpisały z tą spółką wiosną br.

Obowiązująca dziesięcioletnia umowa ma wpływać m.in. nadługofalowe decyzje inwestycyjne. W październiku br., na bazie rozstrzygniętegoprzetargu, KŚ podpisały z Pesą wartą 206 mln zł umowę na zakup 13 nowychpociągów, z prawem opcji dot. zakupu – po potwierdzeniu – kolejnych sześciupojazdów (cena wyniesie wtedy 287,7 mln zł). Według zapowiedzi władzwojewództwa 19 nowych pociągów ma trafić na tory regionu do połowy 2018 r.,zastępując stare pociągi EN57.

Spółka dysponuje 61 składami, z czego 23 to nowoczesnekonstrukcje typu Flirt, Elf i Impuls, 13 kolejnych to odnowione składy bazującena EN57, 22 – dzierżawione niezmodernizowane pociągi tego typu, a trzy ostatnieto pojazdy spalinowe.