Pociągi do Helu poprowadzą czeskie spalinówki
inforail
26.05.2014 20:19
Pociągi do Helu poprowadzą czeskie spalinówki
Czeskie lokomotywy poprowadzą pociągi PKP Intercity na linii helskiej. Będą to zapewne maszyny serii 754. Wprowadzenie na polskie szlaki takich spalinówek przewoźnik zapowiadał już we wrześniu ubiegłego roku. Wówczas mówiło się o marcu 2014 roku i liniach Białystok –Szestokaj i Ełk –Korsze. Ubiegłoroczne problemy z klimatyzacją i toaletami w pociągu EIC „Jantar” zmusiły PKP Intercity do skierowania czeskich lokomotyw także na linię helską. Jak informuje przewoźnik aby poprawić komfort pasażerów podróżujących do Helu pociągiem EIC Jantar, w nadchodzącym sezonie wprowadzony ma zostać nowy model odbioru czystości. Do obsługi tego połączenia, a pewnie także innych jeżdżących na Półwysep Helski, skierowane zostaną lokomotywy spalinowe, które będą prowadzić pociągi na odcinku niezelektryfikowanym i umożliwią działanie klimatyzacji. Pojazdy zostały wydzierżawione od czeskich partnerów PKP Intercity, ale pojeżdżą tylko w roku bieżącym. W kolejnym sezonie przewoźnik będzie już dysponować własnymi lokomotywami spalinowymi dedykowanymi do obsługi tego odcinka, które obecnie przechodzą gruntowną modernizację w zakładach Newagu. Koszt projektu wynosi blisko 77 mln zł. Przypomnijmy, że w ramach współpracy z CD PKP Intercity ma do dyspozycji czeskie elektrowozy serii 163, w Czechach natomiast można spotkać polskie „siódemki”. We wrześniu ub. Roku PKP Intercity informowały nas, że 3 lokomotywy pojawiłyby się w Polsce na zasadzie już praktykowanych rozliczeń granicznych. Wyglądają one tak: lokomotywa czeska pracuje w Polsce, w zamian polska lokomotywa pracuje w Czechach. W tym przypadku zamiast lokomotywy elektrycznej po stronie polskiej jeździć będą lokomotywy spalinowe. Nie od dziś wiadomo też o deficycie spalinówek w taborze przewoźnika. Stąd też nie powinna dziwić decyzja o wypożyczeniu takich właśnie maszyn od CD. Dodajmy jeszcze, że przewoźnikowi udało się rozstrzygnąć przetarg na dostawę dziesięciu lokomotyw spalinowych. Gamy dostarczy bydgoska PESA. Pociągi PKP Intercity prowadzą obecnie maszyny serii SP/SU 42 oraz spalinówki wypożyczone od PKP CARGO. Z uwagi na specyfikę linii do Helu już od jakiegoś czasu nie kursują na niej maszyny serii SU45 i SU46.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024