Pociąg zastąpi samolot na trasie z Brukseli do Amsterdamu

inforail
17.09.2019 06:23

KrólewskieHolenderskie Linie Lotnicze zastąpią jeden ze swoich lotów oferowanychcodziennie na trasie z Brukseli do Amsterdamu (lotnisko Schiphol) pociągiemThalys.

Od 29 marca 2020, część pasażerów KLM zamiast polecieć –odbędzie podróż pociągiem. Jest to pierwszy krok w ramach długoterminowegoplanu ograniczenia liczby lotów na krótkich trasach, który linie KLM realizująwspólnie z przewoźnikami kolejowymi – Thalys (przewoźnik, obsługujący przyużyciu pociągów TGV połączenia kolejowe między Holandią, Belgią, Francją iNiemcami) oraz NS Dutch Railways (holenderskie koleje pasażerskie). Od czerwcab.r. KLM nawołuje klientów i całą branżę lotniczą do odpowiedzialnych podróży(„Fly responsibly”), z myślą o wpływie jaki wywierają na naszą planetę. Decyzjao zastąpieniu samolotu pociągiem to dowód, jak linia realizuje swoją misję wpraktyce.

Linie KLM przystąpiły do wdrażania założeń swojejproekologicznej strategii „Fly Responsibly” (ang. „lataj odpowiedzialnie”), wramach której zachęcają swoich klientów do rozważnego wyboru środka transportuw zależności od dystansu podróży. Przewoźnik opowiada się za zastąpieniem lotówkrótkodystansowych usługami kolejowymi, przy założeniu, że pociąg spełniawymogi pasażerów lotniczych pod względem prędkości, niezawodności i komfortupodróży.

Pierwszym krokiem jest decyzja o zmniejszeniu częstotliwościlotów KLM z pięciu do czterech dziennie na trasie Bruksela – Amsterdam Schipholna rzecz ulepszonej podróży kolejowej na pokładzie Thalys i zintegrowanieusługi kolejowej z lotniczą – „Air & Rail (lot i pociąg). KLM zamierzastopniowo ograniczać liczbę lotów między Brukselą a lotniskiem Schiphol w celuzastąpienia ich pociągiem. Z trasy Bruksela – Amsterdam Schiphol korzystająnajczęściej pasażerowie, którzy w Amsterdamie przesiadają się na lotymiędzykontynentalne KLM.

Transportintermodalny, czyli przewóz obejmujący kilka środków transportu, co w naszymprzypadku jest połączeniem pociągu z samolotem, stanowi złożoną i wymagającądziałalnością. Kluczowe znaczenie ma szybkość, nie tylko samego przejazdupociągiem, ale też cały proces transferu na lotnisku. Naszym celem jestmaksymalny postęp w obu obszarach. Redukcja częstotliwości lotów międzyBrukselą, a Amsterdamem z pięciu do czterech dziennie na rzecz pociągu, to dlanas okazja do zdobywania doświadczenia i ciągłego udoskonalania usług Air &Rail – powiedział Pieter Elbers, Prezes i Dyrektor Generalny KLM

Zgodnie ze strategią

Decyzja KLM jest podyktowana kilkoma ważnymi powodami iuwarunkowaniami. Po pierwsze, stopniowe zastępowanie podróży lotniczej kolejowąna krótkich dystansach jest działaniem na rzecz tworzenia zrównoważonejprzyszłości transportu lotniczego, do którego przewoźnik zobowiązał się wczerwcu b.r. ogłaszając strategię „Fly Responsibly”. Po drugie, krok tenodzwierciedla zaangażowanie KLM w branżowy plan „Smart and Sustainable”, wramach którego cały holenderski sektor lotniczy dąży do obniżenia o 35% emisjiCO2 do roku 2030. Po trzecie, przewoźnik musi stawić czoła ograniczonejprzepustowości lotniska bazowego Schiphol w Amsterdamie. Ograniczenia dotyczącepozwoleń na starty i lądowania (tzw. slot) sprawiają, że linie muszą rozważniezarządzać swoją siatką lotów. Zastępując loty krótkodystansowe usługamikolejowymi, KLM będzie mógł przeznaczać dostępną pulę pozwoleń na lotymiędzykontynentalne. Koleje będą pełnić rolę „dowozową” do lotniskatranzytowego Amsterdam Schiphol, a globalna oferta lotów KLM będzie mogła nadalwzbogacać się o szerszy wybór kierunków międzykontynentalnych.

Usługę „lot i pociąg” można rezerwować za pośrednictwemKLM.com i biur podróży. Aby zapewnić płynniejszą integrację przewozów, KLM, Thalys,koleje holenderskie i lotnisko Schiphol starają się usprawnić obsługę bagażu iinne usługi, na lotnisku w Amsterdamie powstanie też specjalne stanowiskoodprawy „Air & Rail”.

O programie „FlyResponsibly”

„Lataj odpowiedzialnie” (Fly responsibly) to długoterminowainicjatywa, którą linie KLM ogłosiły w czerwcu tego roku – dokładnie na 100 dniprzed swoimi setnymi urodzinami. Pod hasłem „Fly responsibly”, KLM chce działaćna czele całej branży, aby rewolucjonizować lotnictwo przyszłości w kontekściejego wpływu na środowisko naturalne. W poczuciu odpowiedzialności za branżę,jako najstarsza linia na świecie, przewoźnik wyznaczył swoją misję, jako liderazmian w kierunku zrównoważonego lotnictwa przyszłości, zapraszając inne linie,klientów, akcjonariuszy i całą branżę do współpracy. Program obejmuje wszelkiedotychczasowe i planowane działania KLM na rzecz minimalizacji wpływu lotnictwana środowisko naturalne – prace nad zmniejszeniem emisji CO2, inwestycje wzrównoważone paliwa, programy kompensacji CO2 przez klientów indywidualnych ifirmy, aż po projekt samolotu przyszłości V-Flying. Co ważniejsze, zakładawymianę know-how i szeroko zakrojoną współpracę branży transportowej, ponieważprawdziwy postęp można osiągnąć tylko pod warunkiem współdziałania całegosektora.