Pociąg (wreszcie) wygrywa z autobusem
inforail
17.07.2014 12:32
Pociąg (wreszcie) wygrywa z autobusem
Jedna czwarta wakacji za nami. Sezon w pełni. To dobry moment, żeby rozpocząć porównania sezonowej oferty kolejowej i autobusowej. Na początek bierzemy na tapetę trasę Warszawa –Hel. Ku radości kolejowej części portalu TransInfo pociągi są wreszcie konkurencyjne. Przede wszystkim cenowo. Na trasie Warszawa –Hel mamy do dyspozycji trzy bezpośrednie pociągi. To EIC Jantar, TLK Wydmy oraz TLK Posejdon. Czas przejazdu pierwszego z nich na całej trasie (od stacji Warszawa Zachodnia, a więc z tej samej, z której odjeżdżają PKS-y) to 7 godzin i 13 minut. Podróż TLK-ą zajmie nam 8 godzin i 53 do 57 minut. Ceny biletów w weekendowej biletomanii zaczynają się już od 49 zł na EIC i 29 zł na TLK. I co ważne są do kupienia, sprawdziliśmy. To dobra oferta PKP Intercity i przewoźnikowi należą się brawa za jej przygotowanie. Co więcej w Jantarze możemy liczyć na klimatyzację, a od kilku dni także na bezpłatne Wi-Fi. Ceny biletów kształtują się nieco gorzej, jeśli zdecydujemy się na ich kupno z dnia na dzień. Wówczas za EIC będziemy musieli zapłacić 136 zł, zaś za TLK 69 zł. Pamiętajmy jednak, że w PKP Intercity obowiązuje cały czas oferta „wcześniej”i za bilety kupione z odpowiednim wyprzedzeniem zapłacimy nawet o 20% mniej.
Jak zatem na tym tle prezentuje się oferta przewoźników autobusowych jeżdżących ze stolicy do Helu? Do dyspozycji pasażerów są także trzy bezpośrednie połączenia. Wszystkie obsługuje Mobilis PKS Mława. Autobusy z warszawskiego Dworca Zachodniego odjeżdżają o godz. 2:00, 12:00 i 21:45. Czas przejazdu to 8 godzin i 10 minut w przypadku pierwszego z nich oraz 8 godzin i 35 minut –dwa pozostałe. To zatem tylko 20 minut szybciej niż TLK-ą, zaś o godzinę dłużej niż EIC i to tylko w przypadku kursu wyruszającego o 2 w nocy. Bilety. Tu Mobilis oferuje przejazd za cenę od 80 zł. To więcej niż w przypadku TLK-i o 11 zł, informacji o ofertach promocyjnych nie znaleźliśmy. Jak zatem wynika z powyższego kolej wreszcie wygrywa cenami biletów. Przegrywa jeszcze nieznacznie czasami przejazdu, ale po zakończeniu remontu linii E-65, co według informacji PKP PLK ma nastąpić jeszcze w tym roku, podróż nad morze na pewno się skróci.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024