Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Po remoncie z Olsztyna do Dobrego Miasta 100 km/h

inforail
23.10.2021 07:45
Rozpoczynają się prace na trasie kolejowej między Olsztynem Gutkowem a Dobrym Miastem. Modernizacja szlaku wpłynie na komfort podróży i skróci się czas przejazdu pociągiem z Olsztyna do Braniewa. Przebudowany zostanie też odcinek Orneta-Pieniężno – poinformowało PAP biuro prasowe PKP PLK.

Szybciej o 30 minut

"Lepszą ofertę podróży koleją w województwie warmińsko-mazurskim zapewnią prace PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na ważnej dla mieszkańców linii Olsztyn – Braniewo. Skrócenie czasu podróży o 30 min. oraz bardziej dostępne przystanki zwiększą atrakcyjność kolejowych połączeń oraz sprawność i bezpieczeństwo transportu towarów" – wyjaśnił Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych SA.

Rozpoczyna się wymiana ponad 20 km torów oraz rozjazdów. Efektem inwestycji będzie poprawa warunków obsługi podróżnych na stacjach w Olsztynie Gutkowie i w Dobrym Mieście oraz na przystankach Bukwałd, Cerkiewnik i Swobodna. Pasażerowie wygodniej wsiądą do pociągów dzięki wyższym peronom. Zaplanowano nowe oświetlenie oraz wyposażenie przystanków w wiaty i ławki. Czytelne oznakowane oraz informacje z rozkładami jazdy ułatwią podróże. Większą dostępność kolei zapewni dostosowanie peronów do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

Wyższy poziom bezpieczeństwa i sprawny przejazd pociągów zapewni nowe lokalne centrum sterowania w Gutkowie oraz montaż nowych urządzeń na stacjach w Olsztynie Gutkowie i Dobrym Mieście. Podobne efekty przyniesie przebudowa 11 przejazdów kolejowo-drogowych. Rewitalizacja obejmie ok. 50 obiektów inżynieryjnych, m.in. mosty, przepusty i wiadukty kolejowe.

147 mln zł

Projekt o wartości 147 mln zł netto jest dofinansowany ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego. Roboty zaplanowano do 2023 r. Prace wykonuje konsorcjum firm Rajbud, Torhamer i Transtel.

PLK zmieniają również dalsze odcinki linii na północ w kierunku Braniewa. Po pracach na odcinku Dobre Miasto – Orneta, Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe Sp. z o.o. – spółka zależna PLK wykona prace na kolejnym – Orneta – Pieniężno.

Prace na trasie Orneta – Pieniężno zaplanowano na lata 2021-2023. Wartość robót to ok. 69 mln zł ze środków spółki.

Co w ramach prac?

Prace na trasie Orneta – Pieniężno obejmą wymianę torów i roboty na 40 obiektach inżynieryjnych – przepustach, wiaduktach i mostach. Podróżni wygodniej wsiądą do pociągów po przebudowie peronu w miejscowości Rogiedle, Lubomino i Henrykowo. Dostępność do kolei poprawi nowy przystanek Nowy Dwór koło Ornety. Obiekty zostaną wyposażone w ławki, wiaty i gabloty informacyjne. Lepszą dostępność dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się zapewnią pochylnie. Przebudowa obejmie także 3 przejazdy kolejowo-drogowe, PLK zwiększą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowo-drogowym.

Po realizacji całego zakresu projektu pociągi przyspieszą do 100 km/h oferując krótszy czas przejazdu na trasie Braniewo – Olsztyn. Poprawią się także warunki dla przewozu towarów. Składy będą mogły być cięższe, dzięki czemu będzie można przewieźć więcej ładunku. Prace za 30 mln zł dla sprawnego przewozu towarów.

Linia kolejowa z Olsztyna do Braniewa jest ważna dla przewozu ładunków w kierunku Obwodu Kaliningradzkiego. PKP Polskie Linie Kolejowe SA. powierzyły Pomorskiemu Przedsiębiorstwu Mechaniczno-Torowemu Sp. z o.o. modernizację linii szerokotorowej na odcinku Braniewo – granica państwa. Roboty w ramach projektu pn. "Prace na szlaku Braniewo – Granica Państwa linii kolejowej nr 217 Wielkie Wierzno – Braniewo" przeprowadzone będą w latach 2022-2023.

Efektem inwestycji na ok. 5-km odcinku będzie dostosowanie szerokotorowej linii kolejowej do przejazdu cięższych pociągów towarowych. Wartość robót to 30 mln zł. Środki pochodzą z budżetu państwa. (PAP)