Plany zakupowe Przewozów Regionalnych to ? 10 składów

inforail
19.05.2016 16:31

Kroplaw morzu potrzeb to za mało powiedziane. Jak poinformowali dziś w Katowicach przedstawicieleMinisterstwa Infrastruktury i Budownictwa, obecnie modernizowanych jest 41jednostek trakcyjnych, należących do Przewozów Regionalnych. Planuje się zakup7 nowych pojazdów typu ezt oraz 3 autobusów szynowych.

Według przedstawicieli MIB realizowanyobecnie plan restrukturyzacji zakłada osiągniecie trwałej rentowności przez spółkęoraz poszerzenie pola działalności o dodatkowe obszary usług. Marszałkowiezastrzegli, by w procesie restrukturyzacyjnym jako priorytet traktować dobro ikomfort pasażerów, dla których obsługi spółka została powołana. My stawiamypytanie. Jak osiągnąć ten cel kupując łącznie 10 składów? Znacie odpowiedź?

Przedstawiciele ministerstwa przedstawilidziś także obecną sytuację Przewozów Regionalnych. I tak, spółka pozyskałaśrodki, dzięki którym, według zapowiedzi ministra, już w przyszłym roku możewykazać się dodatnim bilansem, a w dalszej perspektywie osiągnie trwałąrentowność. Przewozy Regionalne podpisały umowę z Agencją Rozwoju Przemysłu SAna dokapitalizowanie spółki w kwocie ponad 770 mln zł. Uzyskane środkifinansowe przeznaczone zostały na działania restrukturyzacyjne oraz spłatęzadłużenia wobec spółek z Grupy PKP. W ramach planu restrukturyzacji do 2018roku zaplanowano ok. 600 mln zł na inwestycje taborowe oraz obniżanie kosztówfunkcjonowania spółki, co korzystnie wpłynie na poprawę jej funkcjonowania.Dzięki inwestycjom zakłada się, że większość taboru stanowić będą nowe lubcałkowicie zmodernizowane pociągi. Dodajmy, że przy planowanych zakupach 10jednostek tabor nowy, będący własnością przewoźnika będzie stanowił niewielkiprocent. Pozostałe nowe jednostki to własność Urzędów Marszałkowskich. Wartojednak pamiętać o tym, że największe województwa – mazowieckie, śląskie, małopolskie, łódzkie,dolnośląskie i wielkopolskie owszem kupują tabor, ale dla swoich spółekregionalnych. Przyszłość Przewozów Regionalnych również w tym kontekście niewygląda zatem różowo. Najlepszym tego potwierdzeniem niech będzie fakt, że oPrzewozach Regionalnych debatowano na Śląsku, a więc w regionie, który już zusług tego przewoźnika zrezygnował w sporym zakresie.

Jutro na łamach InfoRail przedstawimy Wamnaszą przygodę z Lubelskim Oddziałem Spółki w zakresie uzyskania informacji nt.naprawy powypadkowej szynobusu. W tym kontekście może to i lepiej, że PrzewozyRegionalne zwijają się, zaś ich rolę przejmują spółki samorządowe. Szczegółyjutro.