Plany taborowe Kolei Mazowieckich na rok 2015

inforail
22.01.2015 08:04

Z początkiem roku 2015 zapytaliśmy Koleje Mazowieckie o plany taborowe. Przewoźnik zapowiadał bowiem zakup i modernizację pociągów, a także wydłużenie obecnie eksploatowanych ezt-ów. Jak się jednak okazuje ta ostatnia inwestycja może zostać przeprowadzona najwcześniej w roku  przyszłym. ?Zakup wagonów środkowych dla pojazdów typu ?Flirt?i ?Elf?został zaplanowany na rok 2016??mówi nam Jolanta Maliszewska z Biura Prasowego Kolei Mazowieckich. ?Ubieganie się o dofinansowanie tych projektów możliwe będzie w ramach perspektywy finansowej 2014-2020. Niestety, obecnie nie są znane szczegóły funkcjonowania programów operacyjnych nowej perspektywy, gdyż Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju oraz przedstawiciele samorządów nie zakończyli jeszcze negocjacji z Komisją Europejską. Pomimo braku konkretnych informacji dotyczących nowej perspektywy, projekty zakupu wagonów środkowych zostały zgłoszone zarówno do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju jako propozycja do listy projektów strategicznych 2014-2020, jak również do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego, w celu wpisania ich do Kontraktu Terytorialnego dla Województwa Mazowieckiego, podpisanego w listopadzie ubiegłego roku. Dodatkowo zwróciliśmy się do Urzędu Marszałkowskiego z prośbą o uwzględnienie projektu zakupu wagonów środkowych w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020??dodaje przedstawicielka przewoźnika.

Wydłużenie Flirtów i Elfów to nie jedyna inwestycja taborowa Kolei Mazowieckich. Co zatem jeszcze? ?Jeśli chodzi o pozostałe planowane na ten rok przetargi związane z taborem, to dotyczą one modernizacji 24 ezt (planowany termin realizacji projektu to 2016 r.) oraz zakupu szynobusu spalinowego (dostawa planowana na 2016 r.). Poza tym nasze plany dotyczą dalszych napraw taboru w poziomie P4 i P5 z modernizacjami. Są to jednak projekty będące dopiero w fazie planowania, dlatego o szczegółach będziemy mogli poinformować w późniejszym terminie??mówi Jolanta Maliszewska.

Warto dodać, że na ten rok zaplanowane zostały także dostawy nowego taboru z kontraktów podpisanych w roku ubiegłym. I tak będzie to 12 pięcioczłonowych Impulsów, które dostarczy Newag, a także zestawów push&pull z PESY. Będą to 22 wagony oraz 2 lokomotywy.