Plany rozwojowe Kolei Mazowieckich
inforail
01.02.2007 21:44
Plany rozwojowe Kolei Mazowieckich
Spółka „Koleje Mazowieckie –KM”sp. z o.o. prowadzi działalność w oparciu o majątek oddziału Mazowieckiego „PKP Przewozy Regionalne”spółka z o.o., są to przede wszystkim 184 Elektryczne Zespoły Trakcyjne. Ponadto Spółka dzierżawi od Samorządu Województwa Mazowieckiego 11 autobusów szynowych oraz od Spółki „PKP Przewozy Regionalne”8 wagonów czteroczłonowych typu Bhp.
Do kursowania w rozkładzie jazdy 2006/07 na terenie woj. mazowieckiego wprowadzono 656 pociągów osobowych regionalnych (dla porównania w rozkładzie 2005/06 wprowadzono 650 pociągi). Rozkład Jazdy 2006/2007 planowany jest na poziomie poprzedniego rozkładu. Wyjątek stanowi tutaj linia nr 6 Warszawa – Małkinia, gdzie założono dodatkowo 4 pary pociągów w szczytach przewozowych oraz linia nr 7 Warszawa – Dęblin gdzie ze względów obiegowych wycofano parę pociągu relacji Warszawa – Otwock – Warszawa.
Spółka w 2007 roku nadal prowadzi ruch pociągów na 11 liniach :
Dla zapewnienia ciągłości działań operacyjnych Spółka w latach 2007-2010 planuje przeprowadzenie działań utrzymaniowo-naprawczych w zakresie:
· taboru
rok 2007 rok 2008 rok 2009 rok 2010
ilość szt. ilość szt. ilość szt. ilość szt.
Naprawy rewizyjne 58 46 42 21
Naprawy główne 2 12 16 38
Modernizacje 60 58 58 59
· budynków i budowli
* remont kas –ujednolicenie wyglądu,
* remont lokomotywowni wraz z infrastrukturą,
* naprawy rozjazdów i torów na stacjach postojowych,
* wybudowanie profesjonalnych myjni dla taboru (W-wa Grochów i W-wa
Ochota).
· maszyn i urządzeń
* doposażenie warsztatów w komplety kluczy pneumatycznych,
* zakup stacjonarnych agregatów sprężarkowych,
* zakup kompletnych przyrządów pomiarowych,
* zakup pulpitów do badania generatorów SHP ,
* remonty maszyn i urządzeń parku warsztatowego,
* zakup automatów do sprzedaży biletów,
* zakup kasowników do zainstalowania na stacjach i przystankach osobowych położonych na obszarze m st. Warszawy (I strefa),
* instalacje bramek na stacjach Warszawa Śródmieście, Warszawa Powiśle, Warszawa Ochota.
Spółka KM planuje modernizację wszystkich EZT (wymiana sprężarek na śrubowe, wymiana przetwornic na statyczne, wymiana klocków hamulcowych na kompozytowe, nowa malatura, wymiana siedzeń, wymiana WC, zmiana wystroju wewnętrznego, instalacja monitoringu). Realizacja przedsięwzięć inwestycyjnych będzie możliwa dzięki wsparciu finansowemu ze strony większościowego udziałowca Spółki, czyli Samorządu Województwa Mazowieckiego oraz finansowaniu zewnętrznemu w postaci kredytów bankowych.
Planowana do wykonania praca przewozowa na rzecz ZTM w roku 2007 wyniesie 2 542 243 pockm, a w latach 2008-2013 będzie się sukcesywnie zwiększała, do osiągnięcia wartości 3 265 601 pockm. Stawka odpłatności będzie zbliżona do obowiązującej obecnie czyli 2,68 zł za pockm.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024