Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Plan naprawczy Kolei Śląskich – pierwsze podsumowanie

inforail
02.07.2013 10:33
13-procentowy spadek liczby podróżnych, 12 nowych połączeń oraz wpływy z biletów na zakładanym poziomie –Zarząd Kolei Śląskich wstępnie podsumował wprowadzenie czerwcowego rozkładu jazdy.
Od 1 do 28 czerwca 2013 r. Koleje Śląskie przewiozły o 13 proc. mniej pasażerów niż w analogicznym okresie –w maju 2013 r. Pomimo istotnej redukcji liczby połączeń (39 proc.) w rozkładzie jazdy wprowadzonym od 1 czerwca 2013 r. spadek przewiezionych pasażerów był mniejszy niż prognozowano. Skala czerwcowych cięć była wymuszona złą sytuacją ekonomiczną przewoźnika.  
–Prezentowane dane absolutnie nie są sposobem na tanią propagandę. Doskonale zdajemy sobie sprawę, jak bardzo pogorszyła się nasza oferta przewozowa i to nie tylko jeżeli chodzi o liczbę, ale także jakość i rozkład godzinowy połączeń –mówi Michał Borowski, Prezes Kolei Śląskich. –Jednak nadzieję budzi fakt, że odpływ pasażerów był mniejszy, niż można było się spodziewać –dodaje.
Od 22 lipca 2013 r. w rozkładzie jazdy pojawi się 12 nowych połączeń –osiem w relacji Tychy-Katowice oraz po dwa w relacjach Katowice-Gliwice i Chałupki-Racibórz. Wprowadzone zmiany są
w głównej mierze efektem wniosków z obserwacji wykorzystania pojazdów pozostających
w dyspozycji przewoźnika.  
Od 1 do 28 czerwca 2013 r. Koleje Śląskie przewiozły o 13 proc. mniej pasażerów niż w analogicznym okresie –w maju 2013 r.
–Staramy się zoptymalizować wykorzystanie naszego taboru. Te zmiany są właśnie tego efektem. Niestety, istotnej poprawy oferty doświadczą tylko pasażerowie relacji Tychy-Katowice, gdzie dodajemy połączenia w godzinach szczytu. W dwóch pozostałych przypadkach to raczej korekty. Niestety, w obecnej chwili jesteśmy w stanie zrobić jedynie tyle – mówi Michał Borowski, Prezes Kolei Śląskich.
Wprowadzenie czerwcowego rozkładu jazdy zbiegło się z nowymi cenami biletów jednorazowych
i okresowych oraz likwidacją biletów strefowych. Ten zabieg spowodował, że osiągnięte przychody, pomimo spadku liczby podróżnych, w porównywanych okresach pozostały na tym samym poziomie.