TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Plan naprawczy Kolei Śląskich – mniej połączeń, droższe bilety
Plan naprawczy Kolei Śląskich – mniej połączeń, droższe bilety
inforail
15.05.2013 09:44
Plan naprawczy Kolei Śląskich – mniej połączeń, droższe bilety
Spadek liczby połączeń i zrównanie poziomu cen ze średnią w kraju –to najważniejsze konsekwencje dla pasażerów wynikające z wprowadzenia zasadniczej części planu naprawczego Kolei Śląskich. Oprócz tego prowadzone są działania ograniczające koszty funkcjonowania spółki, m.in. obniżeniu ulegnie wynagrodzenie zarządu spółki o 25%. –Niestety, wprowadzane zmiany są niezbędne. Bez nich naszą spółkę trzeba byłoby postawić w stan upadłości i w okolicach września na tory nie wyjechałby ani jeden pociąg –mówi Maciej Zaremba, rzecznik Kolei Śląskich.
Nowy rozkład jazdy –31% mniej przejechanych kilometrów
Od 1 czerwca br. (sobota) znaczącej zmianie ulegnie rozkład jazdy Kolei Śląskich.
W wyniku koniecznych oszczędności praca przewozowa, czyli liczba kilometrów, które przejadą pociągi w ciągu całego roku spadnie o blisko 13% (z 8 mln do 7,1 mln). Jednak zważając na to, że redukcje zostaną wprowadzone od czerwca do grudnia, ich wpływ na rozkład realizowany w tym czasie wyniesie 31%.
W wyniku koniecznych oszczędności praca przewozowa, czyli liczba kilometrów, które przejadą pociągi w ciągu całego roku spadnie o blisko 13% (z 8 mln do 7,1 mln). Jednak zważając na to, że redukcje zostaną wprowadzone od czerwca do grudnia, ich wpływ na rozkład realizowany w tym czasie wyniesie 31%.
–Specyfika konstruowania rozkładów jazdy powoduje pewne zaburzenie skali redukcji, bo 1 czerwca będziemy musieli wykreślić 39 % połączeń, pomimo, że w rzeczywistości codziennie będziemy pokonywali o prawie 1/3 mniej kilometrów. Co jednak absolutnie nie zmienia faktu, że skala zmian jest duża –mówi Maciej Zaremba, rzecznik Kolei Śląskich. –Algorytm, według którego dokonywaliśmy redukcji połączeń uwzględniał m.in. dostępność alternatywnych środków transportu, koszt obsługi, planowane remonty i konieczność maksymalizacji liczby połączeń w godzinach szczytu –dodaje.
Trzy relacje do likwidacji
Zlikwidowane zostaną trzy relacje, w tym Bytom–Gliwice. Na najpopularniejszych relacjach Gliwice–Katowice–Częstochowa oraz Katowice–Tychy zniknie odpowiednio 45% i 39% połączeń. Pełny rozkład obowiązujący od 1 czerwca br. można znaleźć się na stronie przewoźnika www.kolejeslaskie.com.
Nowe ceny biletów –20% wzrost na najpopularniejszych odległościach
Średnio o 1 zł i 20 groszy, czyli o około 20% wzrosną ceny biletów na najpopularniejszych wśród pasażerów odległościach (od 0 do 55 km). Natomiast średni wzrost cen w całym, obejmującym 26 pozycji, cenniku wyniesie średnio 10%. Zrezygnowano także z biletów strefowych. Pełna treść nowego cennika znajduje się na stronie www.kolejeslaskie.com.
–Dotychczas nasze bilety były tańsze od stawek rynkowych przeciętnie od 15% do 25% Teraz nasze ceny będą porównywalne do kwot, które płacą pasażerowie w innych województwach –mówi Michał Borowski, prezes Kolei Śląskich.
Niższe koszty funkcjonowania spółki, w tym m.in. 25% niższe pensje zarządu
Dotychczas o 35 mln złotych udało się obniżyć koszty funkcjonowania spółki w wyniku skutecznego wypowiedzenia umów, które w opinii nowego zarządu były dla śląskiego przewoźnika niekorzystne. W najbliższych dniach zaakceptowana zostanie decyzja o zmianie w strukturze firmy, które mają zmniejszyć wydatki w ramach funduszu płac.
–Założyliśmy, że chcemy zmniejszyć koszty funkcjonowania spółki o 25%. Dotychczasowe działania pozwoliły osiągnąć znaczną część tego wskaźnika, jednak niezbędne są kolejne trudne kroki. Aby pokazać naszą determinację i fakt, że cięcia muszą dotknąć wszystkich, złożyliśmy u Pana Marszałka prośbę o obniżenie wynagrodzeń zarządu także o 25%. Wymiar finansowy tego gestu w skali spółki jest oczywiście minimalny, ale jego intencją było sformułowanie jasnego komunikatu do pracowników i związkowców, że jesteśmy zdeterminowani i zmiany muszą dotknąć wszystkich –kończy Michał Borowski.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024