Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP SKM zmodernizuje 21 ezt-ów EN57

inforail
27.01.2012 13:44
PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. ogłosiła przetarg na modernizację 21 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57. Niestety modernizowane nie będą jednostki EW58.  Jedyne kryterium wyboru stanowi cena. Oferty można składać do dnia 6 marca 2012 roku. Zamówienie jest współfinansowane ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007 –2013, o czym szczegółowo piszemy poniżej. Jest to drugie podejście do przetargu, gdyż za pierwszym razem nie udało się podpisać umowy z wykonawcą –Newagiem Nowy Sącz –z uwagi na brak środków, a własciwie brak wkładu własnego. Mimo, iż Newag przedłużył ważność swojej oferty, w momencie zgroamdzenia śrdoków nie był już zaintersowany podpisaniem umowy.
EN57 PKP SKM po modernizacji EN57 PKP SKM po modernizacji
Na chwilę obecną sytuacja zmieniła się, gdyż spółka podpisała 30 grudnia 2011 roku umowę o dofinansowanie dla projektu „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”. Inwestycja warta ponad 351 mln zł obejmuje m.in. modernizację infrastruktury kolejowej linii nr 250 na odcinku ponad 30 km, budowę wydłużenia linii kolejowej dwutorowej o 1,5 km oraz właśnie modernizację 22 sztuk składów pociągów. Warto przypomnieć, że zmodernizowany w ramach projektu tabor będzie obsługiwał główny ciąg komunikacyjny na odcinku: Tczew – Pruszcz Gdański – Gdańsk Główny – Sopot – Gdynia Główna – Rumia – Reda – Wejherowo – Lębork – Słupsk. Projekt otrzymał ponad 167 mln zł dofinansowania z Funduszu Spójności w ramach priorytetu VII Transport przyjazny środowisku, działanie 7.3 – Transport miejski w obszarach metropolitalnych Programu Infrastruktura i Środowisko.    
Klasyczny EN57 PKP SKM Klasyczny EN57 PKP SKM
O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy zrealizowali modernizację lub produkcję co najmniej 6 pasażerskich pojazdów kolejowych z napędem elektrycznym z zastosowaniem falowników trakcyjnych i silników asynchronicznych w tych pojazdach w okresie ostatnich 36 miesięcy przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie.   Przez „modernizację pasażerskiego pojazdu kolejowego z napędem elektrycznym”rozumie się zmodernizowanie pojedynczego pojazdu, w skład której to modernizacji wchodzi naprawa w zakresie odpowiadającym zakresowi „naprawy głównej”. Natomiast przez „naprawę główną”rozumie się prace polegające na demontażu wszystkich zespołów i podzespołów z pojazdów i ich wymianę na nowe lub zregenerowane w celu przywrócenia ich wymiarów i parametrów konstrukcyjnych.
Dołącz do nas na Facebooku.