PKP SKM sprzedaje EW58. Ponownie
PKP SKM po razkolejny wystawiła na sprzedaż sześć wraków trzyczłonowych elektrycznychzespołów trakcyjnych serii EW 58 wyłączonych z eksploatacji i przeznaczonych dofizycznej likwidacji.
Przewoźnik już po raz kolejny wystawił je na sprzedaż.Oferty można składać do 14 listopada 2016 roku. Kupujący będzie musiał dokonać trwałegouszkodzenia jednostek poprzez przecięcie 6 sztuk ram wózka wzdłuż osi wzdłużneji poprzecznej przez gniazdo czopa skrętu, 12 sztuk osi i 24 sztuk kół zestawówkołowych oraz 3 sztuk ostoi wzdłuż osi wzdłużnej i poprzecznej na częściumożliwiające ich transport do punktu skupu złomu.
Przypominamy dane techniczne EW58:
1. Rokprodukcji 1977 ? 1980.
2. Układwagonów s+d+s.
3. Długośćcałego E.Z.T. ze sprzęgami – 64,64 m.
4. Ciężarcałego zespołu – 130 t.
5. Maksymalnawysokość taboru – 3 900 mm.
6. Maksymalnaszerokość taboru – 2 880 mm.
7. ilośćdrzwi w jednym wagonie – 3.
8. Długośćwagonu doczepnego bez sprzęgów – 20,94 m.
9. Długośćwagonu silnikowego bez sprzęgów – 21,13 m.
10. Typsilników trakcyjnych – LKa-435
11. Hamulec -Oerlikom EP
Minimalna cena sprzedażyposzczególnych ezt (netto).
Seria pojazdu |
Numer inwentarzowy |
Rok budowy |
PLN netto/tonę |
EW 58 |
005 |
1977 |
450,00 |
EW 58 |
006 |
1977 |
450,00 |
EW 58 |
011 |
1978 |
450,00 |
EW 58 |
012 |
1978 |
450,00 |
EW 58 |
019 |
1979 |
450,00 |
EW 58 |
024 |
1980 |
450,00 |
Przypomnijmy. Wraki EW58 to trójwagonoweelektryczne zespoły trakcyjne wyprodukowane
w zakładach Pafawag we Wrocławiu w latach 1974-1980 w licznie 28 sztuk, któreprzystosowane zostały do obsługi ruchu aglomeracyjnego, linii z wysokimiperonami.
Charakterystyka:
– większa niż w pojazdach serii EN57liczba drzwi wagonów (3 pary zamiast 2 par na wagon),
– konstrukcyjne dostosowanie wejść dowagonów do pracy na liniach z peronami wysokimi,
– wnętrze dostosowane do ruchu wewnątrzaglomeracji.
Konstrukcyjnie nadwozie pojazdustanowiło rozwinięcie serii EW55. W EW 58 zastosowano inny niż dotychczas(EN57,71, EW55 itp.) układ wagonów w konfiguracji s + d + s (silnikowy /typ:401B/ + doczepny /typ: 301B/ + silnikowy /typ: 401B/).
Każdy z członów podparty jest na dwóchwózkach dwuosiowych. Udało się wdrożyćbez-luzowe prowadzenie zestawów kołowych z zastosowaniem prowadzeniawahaczowego dwucięgłowego (lemniskatowego), oparcie pudła na wózkach zzastosowaniem sprężyn śrubowych i belki skrętowej, tyrystorowy hamulecelektrodynamiczny oraz elektroniczny układ antypoślizgowy. Rozruch pozostałklasyczny ? oporowy. W jednostkach zastosowano hamulec pneumatyczny ielektropneumatyczny klockowy w systemie Oerlikona. Cylindry hamulcowe zostałyzabudowane w wózkach na czołownicach. Zastosowano kątową przekładnię siłowąhamulca. W skład zespołów napędowych wchodzą szeregowe silniki trakcyjneLKa-435 zawieszone systemem tramwajowym „za nos”, przekładniejednostopniowe o przełożeniu 69:18 oraz zestawy kołowe z kołami obręczowymi.Łącznie każdy zespół trakcyjny posiada 8 silników trakcyjnych. Silnikitrakcyjne każdego członu zostały połączone w szereg, co dało dwie grupyszeregowe po 4 silniki. Na dachach członów silnikowych zabudowano na znacznejdługości oporniki rozruchowe i hamowania. Na dachu członu doczepnego(środkowego) znajdują się również skrzyniowe odbieraki prądu. Urządzeniaelektryczne wysokiego napięcia i sterownicze zabudowane zostały w skrzyniach napodwoziu. Sprężarki i baterie akumulatorów znajdują się odpowiednio podczłonami silnikowymi. Wnętrze pojazdów jest typowo aglomeracyjne tj.bez-przedziałowe, pojazdy posiadają trzy pary drzwi na stronę wagonu. W obecnejchwili pojazdy typu EW 58 na skutek zużycia i w wyniku upływu czasu orazprzypadków dewastacji i kradzieży skasowano na złom.
„