PKP SKM: Dalsze wydłużanie składów nie jest możliwe. Potrzeba więcej połączeń!
Od poniedziałku zmieniająsię limity zapełnienia w komunikacji zbiorowej. Obecnie każdy pojazd możezabrać tylu pasażerów, ile wynosi połowa liczby miejsc siedzących.
Od 18 maja (poniedziałek) zajętych będzie mogło być do 30% wszystkichmiejsce w pociągu.
PKP SKM podaje przykłady. Pojazd EN57AKM ma 180 miejscsiedzących i 280 stojących (łącznie 460 miejsc). Obecnie jednocześnie może nimpodróżować 90 osób. Po zmianie będzie to 138 osób, czyli więcej o ok. 53%.
W trzyczłonowych szynobusach PESA SA136 ( to te większe) jest150 miejsc siedzących i 150 stojących (razem 300). Teraz może nimi podróżować75 osób, od poniedziałku – 90 (wzrost o 20%).
Po wejściu w życie zmian nadal będzie można zajmować codrugie miejsce siedzące w pociągu.
PKP SKM twierdzi, że nowe przepisy tylko nieznaczniepoprawią sytuację. Już teraz zdarzają się pociągi, w których liczba pasażerówprzekracza limity, które mają obowiązywać od 18 maja, a podróżnych wciążprzybywa. W maju będą odmrażane kolejne sektory gospodarki, więc trzeba liczyćsię z tym, że do pociągów wrócą kolejni pasażerowie.
Dalsze wydłużanie składów w zasadzie nie jest już możliwe,podtrzymujemy więc nasze prośby do Urzędu Marszałkowskiego, który zleca namprzewozy, o zgodę na przywrócenie zawieszonych na początku pandemii pociągów –informuje PKP SKM. Bez dodatkowych kursów utrzymanie zapełnienia pojazdów wobowiązujących limitach nie będzie możliwe – dodaje przewoźnik.
Aktualizacja
Jest zgoda Urzędu Marszałkowskiego na przywrócenieniektórych pociągów – poinformowała PKP SKM w czwartek (14 maja) ok. godziny16. To:
1. Dni robocze (od 18 maja 2020):
– poc. nr 59406 Gdynia Cisowa – Gdańsk Śródmieście (5:24 –6:15)
– poc. nr 59722 Wejherowo – Gdańsk Śródmieście (7:14 – 8:28)
– poc. nr 59750 Wejherowo – Gdańsk Śródmieście (12:06 13:25)
– poc. nr 59444 Gdynia Cisowa – Gdańsk Śródmieście (13:44 –14:35)
– poc. nr 59452 Gdynia Cisowa – Gdańsk Śródmieście (14:51 –15:42)
– poc. nr 95403 Gdańsk Śródmieście – Gdynia Chylonia (6:37 –7:25)
– poc. nr 95733 Gdańsk Śródmieście – Wejherowo (9:00 –10:13)
– poc. nr 95757 Gdańsk Śródmieście – Wejherowo (13:40 –14:53)
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
– poc. nr 95763 Gdańsk Śródmieście – Wejherowo (14:50 –16:07)
– poc. nr 95457 Gdańsk Śródmieście – Gdynia Chylonia (15:52– 16:40)
2. w soboty (od 16 maja br.)
– poc. nr 95735 Gdańsk Śródmieście – Wejherowo (9:45 –11:01)
– poc. nr 95739 Gdańsk Śródmieście – Wejherowo (10:45 –12:02)
– poc. nr 95745 Gdańsk Śródmieście – Wejherowo (11:45 –13:08)
– poc. nr 95749 Gdańsk Śródmieście – Wejherowo (12:45 –14:01)
– poc. nr 95755 Gdańsk Śródmieście – Wejherowo (13:45 –15:02)
– poc. nr 58738 Wejherowo – Gdańsk Śródmieście (10:20 –11:35)
– poc. nr 58744 Wejherowo – Gdańsk Śródmieście (11:22 –12:35)
– poc. nr 58750 Wejherowo – Gdańsk Śródmieście (12:06 –13:35)
– poc. nr 58666 Wejherowo – Gdańsk Śródmieście (13:22 –14:35)
– poc. nr 58678 Wejherowo – Gdańsk Śródmieście (14:22 –15:35)
Prosiliśmy UMWP o zgodę na przywrócenie większej liczbypołączeń, ale na początek, dobre i to – informuje PKP SKM. Będziemy oczywiścienadal monitorować zapełnienie pociągów i jeśli liczba pasażerów będzie większaod dopuszczalnej, będziemy wysyłać kolejne wnioski o zgody na uruchomienie pozostałychzawieszonych pociągów – dodaje przewoźnik.
„