Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP SKM chce kupić jednego nowego ezt-a. Opcja na 9 kolejnych

inforail
14.04.2021 14:45

Trójmiejska PKP SKM opublikowała ogłoszenie o wstępnych konsultacjach rynkowych.

Dotyczy ono postępowania o udzielenie zamówienia publicznego: „Dostawa jednego fabrycznie nowego elektrycznego zespołu trakcyjnego z opcją dostawy dodatkowych maksymalnie dziewięciu fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz z dostawą sprzętu przeznaczonego do unowocześnienia zaplecza utrzymania taboru”.  

Celem wstępnych konsultacji rynkowych jest wcześniejsze poinformowanie wykonawców o planowanym zakupie pojazdów i wymaganiach dotyczących zamówienia oraz uzyskanie od potencjalnych wykonawców uwag dot. przedstawionego materiału celem weryfikacji przyjętych założeń i wymagań.

Zamawiający stawia następujący warunek udziału we wstępnych konsultacjach rynkowych; wykonawca musi wykazać że w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie, (a w przypadku świadczeń okresowych lub o charakterze ciągłym również wykonuje należycie), co najmniej jedno zamówienie polegające na dostawie jednego fabrycznie nowego elektrycznego zespołu trakcyjnego, służącego do przewozu pasażerów.

Co wiemy o zamówieniu?

Zamawiający przy wyborze Wykonawcy Zamawiający posługiwał się będzie następującymi kryteriami oceny ofert:

1) cena wykonania zamówienia - waga 95%, maks. ilość punktów 95,

2) Współczynnik liczby osi napędnych do liczby wszystkich osi w każdym pojeździe - waga 2,5%, maks. ilość punktów 2,5,

3) Suma prześwitu pasażerskich drzwi zewnętrznych w każdym pojeździe – waga 2,5%, maks. ilość punktów 2,5.

Jakie składy?

Przedmiotem zamówienia jest dostawa jednego fabrycznie nowego elektrycznego zespołu trakcyjnego, z opcją dostawy dodatkowych maksymalnie dziewięciu nowych EZT oraz wraz z dostawą sprzętu niezbędnego do utrzymania nowo-zakupionego taboru (Pierwszej Partii Sprzęty objętej gwarantowanym zakresem zamówienia i Drugiej Partii Sprzętu objętej prawem opcji). EZT przeznaczone są do obsługi kolejowych przewozów pasażerskich o charakterze aglomeracyjnym na trasie pomiędzy Gdańskiem Śródmieście a Rumią - linia kolejowa nr 250 zarządzana przez PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście sp. z o.o. i dalej na trasie pomiędzy Rumią a Lęborkiem - linia kolejowa 202 zarządzania przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. W przyszłości musi istnieć możliwość obsługi za pomocą zakupionych EZT linii kolejowych nr 248, 253, 214, 229 i 201 po ich elektryfikacji. EZT przeznaczone będą do obsługi pociągów o średnio-dobowym przebiegu min. 320 km. W ramach zamówienia Wykonawca obowiązany jest również do dostawy pakietu po-zderzeniowego oraz przeprowadzenie instruktażu i autoryzacji osób wskazanych przez Zamawiającego z obsługi, budowy, eksploatacji, zasad działania i utrzymania w eksploatacji pojazdów i innych świadczeń określonych w umowie.

Wszystkie zastosowane do produkcji EZT zespoły, podzespoły i elementy oraz sprzęt muszą być fabrycznie nowe. PKP SKM chce pozyskać pojazdy sześcioczłonowe lub ośmioczłonowe o napędzie rozproszonym. Wymagane jest zastosowanie wózków napędnych i tocznych dwuosiowych. Liczba osi napędnych nie może być mniejsza niż 8. Kabiny maszynisty na obu końcach pojazdu muszą zapewniać jazdę równorzędną w obu kierunkach, oraz prowadzenie zespołu do 2 pojazdów w trakcji wielokrotnej w sytuacji awaryjnej lub na potrzeby transportu pojazdu (bez przewozu pasażerów) – wymagane zapewnienie sterownia układem hamulcowym i układem napędowym w trakcji wielokrotnej. Pojazd musi posiadać w każdym z członów co najmniej 2-je drzwi zewnętrznych dla pasażerów z jednej strony (nie wliczając drzwi do kabiny maszynisty lub przedziału ochronnego bezpośrednio przylegającego do kabiny maszynisty – o ile występuje). Nie dopuszcza się rozwiązań pojazdu piętrowego. Należy zapewnić możliwość dzielenia pojazdu w połowie – nie dopuszcza się stosowania w tym miejscu wózka Jacobsa. Długość całkowita pojazdu nie może przekraczać 150 m.

Każdy skład musi zabrać na swój pokład 340 pasażerów na miejscach siedzących i 560 na stojących. Wysokość podłogi to min. 960 mm. Prędkość maksymalna to 140 km/h.    

Okres życia składu to 30 lat.

Nie zabraknie też klimatyzacji i nowoczesnej informacji pasażerskiej.