PKP SA nie doszacowały kosztów remontu dworca w Białymstoku

inforail
11.05.2018 15:51

Wszystkie czteryfirmy, które zgłosiły się do przetargu na modernizację dworca PKP wBiałymstoku, chcą za te prace więcej pieniędzy niż inwestor, czyli PKP SA, mana ten cel. W piątek w Warszawie otwarto oferty przetargowe.

Cztery firmy zaproponowały kwoty od 30,4 mln zł do prawie 48mln zł brutto. PKP SA zamierza tymczasem przeznaczyć na ten cel 25,9 mln złbrutto – można przeczytać w informacji z zestawienia ofert w przetarguzamieszczonej na stronie internetowej PKP SA, które prowadzą przetarg.

Najtańszą ofertę, na kwotę 30,4 mln zł, przedstawiła firmaSKB SA z Warszawy, najdroższą – na sumę niemal 48 mln zł – Torpol SA.Białostocka spółka Fadbet SA zaproponowała 42,8 mln zł, a Budimex SA – 36,2 mlnzł brutto.

Aleksandra Grzelak z biura prasowego PKP SA poinformowałaPAP, że na razie trwa analiza ofert i dopiero po jej zakończeniu będąpodejmowane decyzje.

PKP SA informowało wcześniej PAP, że modernizacja dworcakolejowego w Białymstoku ma być dofinansowana z UE z programu Polska Wschodnia.W całej Polsce przewoźnik planuje zmodernizować około dwustu dworców w ramachProgramu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023.

PKP SA chce zmienić wnętrze hali głównej; planowany jest teżnowy układ komunikacyjny przydworcowego placu, ma być więcej miejscparkingowych. Przewiduje się również windy dla niepełnosprawnych, zmianę układupomieszczeń gospodarczych i technicznych, nową poczekalnię, kasy oraz nowymonitoring.

Na czas modernizacji dworzec będzie nieczynny; ma działaćtymczasowy, tzw. kontenerowy.

„Głównym celem przebudowy białostockiego dworca jestprzywrócenie mu dawnej świetności oraz wprowadzenie nowych udogodnień dlapasażerów. W ramach modernizacji bryła dworca odzyskałaby historycznykształt” – informował wcześniej PAP rzecznik PKP SA Michał Stilger. Dodał,że przywrócony zostanie historyczny charakter wnętrza poczekalni – posadzki,żeliwnych słupów, zdobienia ścian i sufitów.

Stilger wyjaśniał też, że PKP SA koncentruje się naprzebudowie dworców przy już zmodernizowanych przez PKP PLK liniach kolejowychlub trasach przewidzianych do kapitalnego remontu, a stacja Białystok znajdujesię na międzynarodowej trasie E75 Rail Baltica z Warszawy do krajównadbałtyckich.