Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP PLK zamknęły 1000 przejazdów

inforail
31.05.2016 12:35

O ponad 1000 zmniejszyła się liczba przejazdów, przybyłowiaduktów i tuneli drogowych. Kamery i komputery wspierają dróżników. PKPPolskie Linie Kolejowe S.A. intensyfikują kontakty z zarządcami dróg i gminami,by układ i oznakowania dojazdów były bezpieczne. W 2015 r. tylko na utrzymanieprzejazdów PLK przeznaczyły ponad 260 mln zł.

W ostatnich 3 latach PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.zmodernizowały ponad 1500 przejazdów. Dzięki inwestycjom zamontowano takżenowe, zwiększające bezpieczeństwo urządzenia na posterunkach dróżników i natorach. Powstało 275 bezkolizyjnych skrzyżowań.

O 1120 zmniejszono całkowitą liczbę przejazdów z 13 864 do12 744 obiektów.

– Ograniczenie o 1000 liczby przejazdów kolejowo-drogowych,modernizacja kolejnych 1500 skrzyżowań toru i drogi oraz dodatkowe urządzeniana posterunkach dróżników i sygnalizacja dla maszynistów to dziania PLK narzecz bezpieczeństwa. Równie ważne jest działanie zarządców dróg, czyliwłaściwe oznakowanie i układ jezdni doprowadzających do przejazdów ? mówiAndrzej Pawłowski wiceprezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

W 2015 r. zarządca infrastruktury wyposażył 400 szczególnieważnych posterunków dróżników, położonych z dala od stacji, w komputerowysystem wspomagania informujący o przejeżdżających przez przejazd pociągach. 150posterunków wyposażono w system Radio-Stop, który pozwala dróżnikowi zatrzymaćskład, by uniknąć kolizji pociągu z autem zatrzymanym na torach.

Na szybkich liniach zamontowano prawie 1000 specjalnychsygnałów dla maszynistów (TOP), informujących o stanie urządzeń. W przypadkuuszkodzenia pociągi zwalniają. Równocześnie, coraz liczniejszy monitoringprzejazdów, pozwala kierować do policji nagrania o naruszeniu przepisów ruchudrogowego ? m.in. sytuacje omijania lub wyłamywania rogatek.

Nie ma bezpieczeństwabez współpracy z zarządcami dróg

Polskie Linie Kolejowe wykonały przegląd przejazdów naczynnych liniach. Będzie kontynuowana większa współpraca z zarządcami dróg.Bezpieczeństwo na przejeździe zależy w dużym stopniu od warunków na drogachdojazdowych do przejazdów. Za ustawienie i stan znaków – zbliżania, stop,rodzaju przejazdu, odpowiada zarządca drogi. Ich brak lub niewłaściweustawienie może wprowadzić kierowców w błąd.

Bardzo ważny jest system oznakowania. Jeśli sygnalizacjaświetlna lub znaki ograniczają zjazd z przejazdu, kierowcy blokują skrzyżowaniutoru i drogi. Tworzą niebezpieczną sytuację na linii kolejowej. Nachyleniedrogi i nawierzchnia ? jeszcze przed terenem kolejowym, wpływają na sprawnydojazd do przejazdu i utrzymanie szczególnie jesienią i zimą.

PLK, przy współpracy z drogowcami, zamontowała na 227dojazdach do ważnych przejazdów pasy wibracyjno-akustyczne, zwiększające uwagękierowców. Na ponad 200 przejazdach linii, na których zwieszono kursowaniepociągów, wskazano drogowcom możliwość likwidacji znaków ?stop?. Polskie LinieKolejowe odpowiadają na inicjatywy współfinansowania bezkolizyjnych przejazdówlub ograniczenia skrzyżowań i budowy dróg dojazdowych do sąsiednich przejazdów.

Każdy przejazd musimieć właścicieli ? przegląd przejazdów

Trwa przegląd przejazdów na drogach niepublicznych. Tylkowspólne działania gospodarzy terenu, zarządcy drogi i zarządcy linii kolejowejpozwoli maksymalnie zwiększyć poziom bezpieczeństwa na przejazdach. PolskieLinie Kolejowe wspólnie z gminami analizują sytuację przejazdów niepublicznych.Pozostaną tylko potrzebne mieszkańcom obiekty, na których zarządca drogi wporozumieniu z PLK zapewni właściwe utrzymanie i oznakowanie jezdni przedskrzyżowaniem toru i drogi.

Rośnie poziom bezpieczeństwana polskiej kolei

Ponad 200 konsekwentnie realizowanych inicjatyw na rzeczbezpieczeństwa. Większa co roku liczba szkoleń i metod doskonalenia pracy.Nowoczesny symulator do szkolenia dyżurnych ruchu. Takie m.in. działania PLKsprawiły, że rok 2014 był najbezpieczniejszy na kolei i w 2015 utrzymano tentrend. Kolej jest coraz bezpieczniejszym środkiem transportu. W 2015 roku o 12procent spadła liczba kolizji i wykolejeń oraz o 12 procent mniej było wypadkówna przejazdach kolejowo ? drogowych.

Bezpieczny przejazd ? ?Szlaban na ryzyko!? to jedna znajwiększych w Europie kampanii społecznych, prowadzona przez PLK od 11 lat.Zarządca infrastruktury koncentruje się na promowaniu kultury bezpieczeństwa iograniczania skutków brawury, rutyny i pośpiechu na przejazdach kolejowo-drogowych.